Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Szándékosan elrontják a körüket, hogy ne tudja a másik, mit tudnak igazából

2014.06.24. 17:31

Monaco óta nincs jóban a két mercedeses, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, a csapatfőnök Toto Wolff szerint pedig ez kezd megmutatkozni az istálló teljesítményén: pilótáik titkolóznak egymás előtt, igyekeznek minél több információt megtartani maguknak az autóról.

"A harmadik szabadedzés után nem voltunk jó bőrben, a hangulat a csapatnál nem olyan volt, mint korábban. Kezd élesedni a helyzet, kevésbé nyílt a hozzáállás, mint eddig. Mindent meg kell tennünk, hogy ez ne hátráltassa a csapatot. Mindenkinek együtt kell dolgoznia, a pilótáknak, a mérnököknek, a garázs mindkét oldalának, mert itt nem arról van szó, nyerjük-e a következő két versenyt, hanem hogy nyerjük-e a következő két évet. Ehhez minden versenyen tanulnunk kell, ami csak úgy lehetséges, ha nyitott és átlátható a csapat" - idézte az Autosport Wolffot.

Az újság úgy tudja, a két versenyző még az időmérő első két harmadában is szándékosan bele-belehibázott a gyorskörébe, így nem tudták a mérnökök biztosan, hol is tartanak az autó beállításával. A hétvégén, Ausztriában a Williams már 10 másodpercen belülre került a futamon a Mercedesekhez képest, az időmérőn pedig Sir Frank Williams két autója indult az első sorból.

"Tiszta sor, hogy egyre kiélezettebb a helyzet, és ez csak fokozódni fog, ahogy haladunk előre a szezonban. Nem akarjuk, hogy csak az időmérő végén derüljön ki, mennyire gyors a kocsi, mert tudnunk kell, hol javíthatunk a gépen. Nem azt mondom, hogy ez történt, csak nem akarunk félbe hagyott köröket és blöffölést amikor épp azt akarjuk tudni, mennyi van a kocsiban" - nyilatkozta erről a menedzser.

Rosberg 29 ponttal, azaz több mint egy versennyivel vezeti a világbajnokságot, miközben a Mercedes masszív 158 ponttal megy a Red Bull előtt.

"A mi feladatunk, hogy megnyerjük a gyártók vb-jét, az övék, hogy megnyerjék a pilóták bajnokságát, vagyis valószínűleg előbb meg kell nyernünk az előbbit, és akkor eloldhatjuk a pórázukat" - mondta Wolff.

Csakhogy a zárófutam duplapontos szabálya miatt még a gyártó-vb sem dőlhet el túl korán: Abu-Dzabiban minden helyezés kétszer annyit ér, így a győztes 25 helyett 50 pontot kasszíroz, és így tovább a 10. helyezettig.