Szándékosan elrontják a körüket, hogy ne tudja a másik, mit tudnak igazából

2014.06.24. 17:31

Monaco óta nincs jóban a két mercedeses, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, a csapatfőnök Toto Wolff szerint pedig ez kezd megmutatkozni az istálló teljesítményén: pilótáik titkolóznak egymás előtt, igyekeznek minél több információt megtartani maguknak az autóról.

"A harmadik szabadedzés után nem voltunk jó bőrben, a hangulat a csapatnál nem olyan volt, mint korábban. Kezd élesedni a helyzet, kevésbé nyílt a hozzáállás, mint eddig. Mindent meg kell tennünk, hogy ez ne hátráltassa a csapatot. Mindenkinek együtt kell dolgoznia, a pilótáknak, a mérnököknek, a garázs mindkét oldalának, mert itt nem arról van szó, nyerjük-e a következő két versenyt, hanem hogy nyerjük-e a következő két évet. Ehhez minden versenyen tanulnunk kell, ami csak úgy lehetséges, ha nyitott és átlátható a csapat" - idézte az Autosport Wolffot.

Az újság úgy tudja, a két versenyző még az időmérő első két harmadában is szándékosan bele-belehibázott a gyorskörébe, így nem tudták a mérnökök biztosan, hol is tartanak az autó beállításával. A hétvégén, Ausztriában a Williams már 10 másodpercen belülre került a futamon a Mercedesekhez képest, az időmérőn pedig Sir Frank Williams két autója indult az első sorból.

"Tiszta sor, hogy egyre kiélezettebb a helyzet, és ez csak fokozódni fog, ahogy haladunk előre a szezonban. Nem akarjuk, hogy csak az időmérő végén derüljön ki, mennyire gyors a kocsi, mert tudnunk kell, hol javíthatunk a gépen. Nem azt mondom, hogy ez történt, csak nem akarunk félbe hagyott köröket és blöffölést amikor épp azt akarjuk tudni, mennyi van a kocsiban" - nyilatkozta erről a menedzser.

Rosberg 29 ponttal, azaz több mint egy versennyivel vezeti a világbajnokságot, miközben a Mercedes masszív 158 ponttal megy a Red Bull előtt.

"A mi feladatunk, hogy megnyerjük a gyártók vb-jét, az övék, hogy megnyerjék a pilóták bajnokságát, vagyis valószínűleg előbb meg kell nyernünk az előbbit, és akkor eloldhatjuk a pórázukat" - mondta Wolff.

Csakhogy a zárófutam duplapontos szabálya miatt még a gyártó-vb sem dőlhet el túl korán: Abu-Dzabiban minden helyezés kétszer annyit ér, így a győztes 25 helyett 50 pontot kasszíroz, és így tovább a 10. helyezettig.