nonononononono

Nevetséges, mennyit spórol az RBR Ricciardón

2014.08.15. 15:16 Módosítva: 2014.08.15. 15:17

Tegnap megmutattuk a Forma-1 nyári szünete alatt nyilvánosságra hozott fizetéseket, ám a puszta számoknál talán érdekesebb kicsivel, hogy a versenyzők idei fizetése és idei teljesítményük hogyan aránylik egymáshoz. Ehhez nincs is tökéletesebb mérőszám, mint hogy ki hány pontot szerzett eddig a pontversenyben.

Hogy kapjunk egy sorrendet, az éves fizetésüket elosztottuk az eddigi 11 versenyen gyűjtött pontok számával.

Forrás: Infogram
Forrás: Infogram

Ebből kiderül, hogy Daniel Ricciardo egészen elképesztően jó befektetés jelenleg a Red Bullnak, hiszen vb-pontonként „mindössze” 5725 euróba, nagyjából 1,8 millió forintba kerül a csapatnak a vb harmadik helyén álló ausztrál.

Hogy éreztessük a különbséget, csapattársa, a címvédő és egyben négyszeres világbajnok Sebastian Vettel minden idei pontja egyelőre negyedmillió euróba került az RBR-nek, ami több mint 43-szoros különbség. De ha még a két mercissel vetjük össze, akkor is hatalmas az eltérés – Hamilton 18-szor, Rosberg pedig 10-szer kerül többe nála, bár a német jövőre már jóval többet keres majd, mint az idei 12 millió eurója.

Ricciardo pontosan annyit keres, mint tavalyi csapattársa, Jean-Eric Vergne a Toro Rossónál, nála nincs jobb vásár jelenleg az F1-ben, de williamses Valtteri Bottas pontonkénti 10 ezer eurója is meglehetősen jó az ötödik helyen álló finn teljesítményéhez képest, és nagyon a Force India sem panaszkodhat Nico Hülkenberg miatt, bár az ő 58 ezer eurója majdnem annyi, mint amit Rosberg kap pontonként.

A Ferrarihoz kerülő Kimi Raikkönen hétszer annyi pénzt kap idén, mint tavaly a Lotusnál, a formája viszont rettenetes, 27 pontot gyűjtött eddig, így bő 800 ezer euróba kerül darabja a Ferrarinak - a Lotusnál maradt Romain Grosjean nyolc pontja egyenként 375 ezerből kijön nekik.

Hat versenyző nem szerzett még pontot idén, őket a sor végére tettük, hiszen nullával nem lehet osztani a fizetést – Max Chilton, Marcus Ericsson és Kobajasi Kamui egyaránt szinte minimumot keres, tőlük nem meglepetés az eddig pont nélküli idény, ám Adrian Sutil (2 millió) és Pastor Maldonado (3 millió) fizetése horribilis úgy, hogy még nem voltak az első tízben. Ricciardót velük összehasonlítani igazi csalás lenne.

Miután pontja nincs mindenkinek, versenyezni viszont mind a 22-en versenyeztek, megnéztük azt is, hogy megtett körönként ki mennyibe került csapatának. Érhető okokból a két Caterham-pilóta bizonyult a leggazdaságosabbnak az évi 150 ezer eurós fizetésükkel, Ericsson kevesebb, mint 300 eurót kap egy körért, de Kobajasi 322-je sem óriási összeg. Főleg, ha a csúcstartó Vettelt nézzük, ő ugyanazért a távért 41 ezer euró fölött kap. A nagy szakadék Nico Hülkenberg után jön, hiszen az utolsó hat pilóta már 10 millió eurónál is többet keres évente.

Forrás: Infogram
Forrás: Infogram

A versenyzők után a csapatokat is megnéztük, hogyan teljesítenek egymáshoz képest ilyen szempontok alapján, hiszen hiába spórol mondjuk a Red Bull nagyon sokat Ricciardón, ha Vettelt túlfizeti az idei teljesítménye alapján.

Így kiderült, hogy a Williamsé az év teljesítménye eddig, a 135 pontjukat kihozták darabonként 37037 euróból, ami tizede, mint amennyi a Marussiának kellett a két ponthoz, de még a csodás Mercedesnek is kétszer annyit kell költeni a pilótákra.

Forrás: Infogram
Forrás: Infogram

A Lotus a két hárommilliós pilótájával majdhogynem értékelhetetlen, 750 ezer euró az ára a nyolc pontjuknak egyenként – ez Daniel Ricciardo teljes éves fizetése, neki pedig 131 pontja van idén. A pont nélkül álló Caterham és a Sauber most is a sor végén, előbbi 300 ezerből, utóbbi viszont nyolcszor annyiból nem tudott még összehozni pontszerző helyet.