Tekla
11 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

F1: jöhet a kényszerített sebességkorlátozás

2014.10.10. 17:15 Módosítva: 2015.05.02. 04:14

Sajtótájékoztatót tartott magyar idő szerint péntek délután négy órakor a Bianchi-balesetről az FIA Szocsiban, ott volt az elnök Jean Todt, a versenyigazgató Charlie Whiting és az F1 orvosai.

A SkySport beszámolója szerint bemutatták Bianchi bukását a szuzukai pálya zárt láncú tévéjének kameráiból, amiket eddig senki nem láthatott, és most a teremben is tilos volt rögzíteni.

Ezen látszik, hogy Bianchi autója ugyanúgy megcsúszott egy vízátfolyáson, mint egy körrel korábban Sutilé, a francia ellenkormányzott, az autó egyenesbe állt, majd frontálisan rohant előre a daruskocsiig. A becsapódást korábban már láthattuk.

Whiting közölte, hogy a kicsúszás pillanatában a dupla sárga zászlós figyelmeztetés ellenére Bianchi nem lassított megfelelően, mint ahogy az összes többi pilóta sem lassított azon a helyen, vagy csak elenyésző mértékben.

Ennek következményeként már szombaton elkezdik tesztelni azt a rendszert, ami lekorlátozza a kocsik sebességét sárga zászló esetén. Most még úgy, hogy a pilótának rádión szólnak, és be kell kapcsolnia a depóban is használt fordulatszámkorlátozó elektronikát, ami nem engedi bizonyos sebesség fölé gyorsulni a kocsit.

Felvetették Whitingnak, hogy miért nem küldte be azonnal a biztonsági autót, azt felelte, mert nem látta szükségét: Sutil kocsija a pályától messze volt, a szokásos procedúra a dupla sárga és az elvontatás, évek óta így van. Ha a pályához közel lett volna Sutil gépe, jött volna a SC.

Bianchi egy többtonnás daru miatt van kómában és élet-halál között, Whiting azt mondta, kénytelenek ilyen nehézmunkagépeket alkalmazni, de a jövőben megvizsgálják, mivel lehet ezeket helyettesíteni. Van, ahol daruval, de van, ahol a daru nem elég.

Előkerült még, hogy miért nem helikopterrel vitték kórházba Bianchit, erre a válasz, hogy az a pályáról fel tudott volna szállni, de a mintegy 10 kilométerre lévő kórháznál köd miatt nem tudott volna leszállni. Az orvosszakértő biztosított mindenkit, hogy nem veszítettek időt, nem számított, hogy mentőautóval kellett menniük.

Most hétvégén, az Orosz GP-n még nem lesz nagy változtatás a mentéseknél, de a darukkal extrém figyelmesen járnak el. Whiting hosszasan beszélgetett a pilótákkal, akik elégedettek a lépésekkel, és nem akarnak hirtelen módosításokat.