Már az Amerikai Nagydíj előtt befuccsolhat a Caterham

2014.10.23. 13:18

Veszélybe került a Caterham indulása a következő, austini F1-futamon, miután a csapatot átvevő ügyintézők kizárták a dolgozókat a learfieldi gyárból és lefoglalták az autókat is, melyeket szombaton kellene elszállítani az Amerikai Nagydíj helyszínére, melyet október 31. és november 2. között rendeznek.

A Caterham Sports Limitedet felügyelő ügyintézők és a vezetőség között csütörtökön folytatódnak majd az egyeztetések, ám mindenképpen rossz jel, hogy csapatot jelenleg irányító csoport szerdán belengette, hogy készek akár kihátrálni a Catarhamből az előző tulajdonos, Tony Fernandes miatt.

A malajziai üzletember ugyanis hiába adta el egy svájci-közel-keleti csoportnak a csapatot, az új tulajdonosok állítása szerint még mindig nem kerültek az ő nevükre a részvények, pedig már három hónapja aláírták a papírokat. „Három hónapja vezetjük jóhiszeműen a csapatot, de lassan át kell gondolnunk a lehetőségeinket, köztük azt is, hogy kiszállunk a csapatvezetésből” – állt a közleményükben.

Eközben Fernandes azzal védekezett twitterén, hogy ha valaki megvesz valamit, azért fizetnie is kell, ilyen egyszerű a dolog, vagyis szerinte még rendezetlenek az anyagiak.

Amennyiben a Caterham nem tud elutazni az Amerikai Nagydíjra, és nem vis maior miatt kell kihagyniuk azt, a szabályok szerin akár a kereskedelmi jogaik után járó bevételeiket is elveszthetik, ami nagymértékben csökkentené a csapat értékét.

Bernie Ecclestone, a Forma-1 ura szerdán az angol The Sunnak beszélt a kialakult helyzetről. „Azt gondolom, jobb is, ha mennek” – mondta a Caterhamről, hozzátéve, hogy senkit nem akar pénzért könyörögve járkálni.

A Caterham körüli bizonytalanság közben pedig ismét felerősödtek a Marussia és a Sauber távozásáról szóló hírek, és bár az valószínűtlennek tűnik, hogy utóbbi kettő együtt, vagy akár mindhárom egyszerre kiszálljon az F1-ből, de ha bármelyik kettő mégsem indulna jövőre, az négy autóval kisebb mezőnyt jelentene. Ez pedig felgyorsíthatná az idény alatt már többször előkerült ötletet, miszerint a nagyobb csapatok, saját anyagi helyzetüktől függően akár három autót is rajthoz állíthatnának.