Ilyen lesz jövőre az F1-autók orra

2014.11.01. 16:30

Kipróbálta a pénteki első szabadedzésen a Lotus 2015-re tervezett orrát az idei, E22-es kocsin Romain Grosjean. A brit csapat eddig az egyedi targoncaorral futott idén, sőt, ezt használják szombaton és majd a vasárnapi amerikai futamon is.

Az E22-es annyira rossz, hogy már júniusban abbahagyták a fejlesztését, szeptemberben végleg leállították, és a jövő évi koncepcióra kezdtek koncentrálni. Ennek az eredménye a szolid, rövidebb orr, ami a Mercedesére hajaz.

Ez az új orrkúp, laposabb, elegánsabb
Ez az új orrkúp, laposabb, elegánsabb

Jövőre változnak a szabályok, hogy az idei orrcsúfságok eltűnjenek, és a Lotus terve bizonyítja, hogy az előírások a helyes irányba mennek, az autók ismét nagyon jól fognak kinézni.

Grosjean az új orral három másodpercet kapott a leggyorsabbtól, és csapattársától, Pastor Maldonadótól is elmaradt majdnem egy másodperccel, de kétszer is futott vele, és érdekesnek találta. Hangsúlyozta, hogy ezt nem erre az autóra tervezték, így nem is várták, hogy gyorsabbak lesznek, ennek majd félév múlva kell bizonyítania.