Judit
2 °C
7 °C

Bianchi 126-tal ütközött, nem lassított rendesen

2014.12.03. 21:03

Lezárult a Jules Bianchi balesetét elemző vizsgálat, a háromtagú szakértői testület - Ross Brawn, Emerson Fittipaldi, Stefano Domenicali - 396 oldalnyi anyagot nyújtott át szerdán a Motorsport Világtanácsnak.

Sok újdonságról nem tudtak beszámolni a vizsgálati tagok, de azt megemlítették, a francia pilóta Marussia-Ferrarija 126 kilométer/órás sebességgel csapódott a munkagépnek, és ennek következményeit semmilyen óvintézkedéssel nem lehetne megakadályozni - Bianchi jelenleg is kómában fekszik, súlyos agysérülésekkel, egy nizzai kórházban.

A bukás után ugyanis felmerült, hogy fedett autókat kellene építeni, vagy a munkagépeket kellene valamilyen rugalmas anyaggal befedni, de Brawnék szerint egyik sem megoldás: az egyetlen megoldás, hogy ha olyanok a körülmények, az autók lassabban menjenek.

Eddig is tudtuk, hogy Bianchi nem lassított megfelelően a dupla sárga zászlós szakaszon, most ezt a vizsgálat hivatalosan is megerősítette. A testület ezért azt javasolja, a jövőben ne bízzák a pilótákra a megfelelő sebesség kiválasztását, hanem követeljék meg tőlük. Ennek előkészítése már az előző futamokon megtörtént, és már el is dőlt, hogy jövőre bevezik a virtuális safety cart, vagyis hogy veszélyes sárga zászlós periódusokban adott tempónál gyorsabban ne lehessen körbemenni a pályán. Az utóbbi versenyeken ezt már tesztelték edzéseken, a pilótáknak is bejött, úgyhogy 2015-ben élesben is alkalmazzák.

"A mentési és az orvosi beavatkozás megfelelt a követelményeknek, és nagyban hozzájárult Bianchi életének megmentéséhez" - áll a dokumentumban, vagyis ezzel sem volt baj, így nem felelős senki külső személy sem a balesetért, sem Bianchi jelenlegi állapotáért.

Korábban Alain Prost azt nyilatkozta, a versenyigazgatónak látnia kellett volna, hogy az eső és a sötét körülmények megkövetelik a biztonsági kocsi beküldését, ezzel a baleset elkerülhető lett volna - de Brawnék nem így látták.

Azt viszont ők is javasolták, hogy napnyugta előtt legkésőbb négy órával lehessen csak a rajt, Szuzukában ez csak két óra volt a tévéközvetítés zavartalansága miatt. (Az éjszakai futamok természetesen kivételt jelentenek.)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?