Kiskapun át kerítené be a Ferrari és a Renault a Mercit

2014.12.09. 14:14

Nem tudtak megállapodni a motorgyártók a jövő évi motorszabályok lazításáról, a Mercedes köti az ebet a karóhoz, és semmiféle szezonközbeni fejlesztést nem akar, míg a Ferrari és a Renault ragaszkodna ehhez. A Mercedes sokkal jobb turbómotorot gyártott, mint két ellenfele, és megtartaná előnyét, másrészt a fejlesztés befagyasztásával rengeteg pénzt is megspórolna.

A lazításhoz egyhangú döntés kell, mindenkinek el kell fogadnia, de ha ezt nem sikerül összehozni, 2016-ra többségi döntéssel szinte bármilyen motorszabályváltoztatást be lehet vezetni - radikális módosításra készül a Ferrari és a Renault, ha idén, illetve 2015-ben nem jár sikerrel.

Az Autosport információi szerint viszont lehet, hogy mégis sikerül jövőre elérniük az akaratukat, ugyanis a Ferrari kiskapura bukkant a szabályzatban. 2014-re konkrétan kimondta a szabálykönyv, hogy a motorokat február 28-ig homologizálni kell, vagyis le kell adni a végleges változatot a FIA-nak, és utána már nem lehet változtatni, illetve csak egészen minimálisan.

A ferraris James Allison viszont az abu-dzabi csapatmítingen a FIA-nak jelezte, hogy 2015-re nincs dátum az előírások között, vagyis akkor lehet véglegesíttetni a motort, amikor azt a gyártója/csapata akarja. A FIA elismerte, hogy valóban hiányzik a konkrét dátum, de 2015-ös futamon 2015-ös motorral kell indulni, vagyis a homologizáció dátuma a nyitóverseny időpontja, legkésőbb 2015 március 15. Ha addig ez nem történik meg, a 2014-es motorral kell versenyezni.

Elképzelhető, hogy még ezt is érdemes lenne bevállalni, ha aztán pár futammal később egy jobb, fejlettebb motorral tudna kijönni a Ferrari és a Renault.

A Honda jövőre tér vissza az F1-be a McLarennél, az ő turbójának homologizációja egyértelműen meg van határozva, 2015 február 28.