Judit
3 °C
7 °C

Miért halogatja a hosszabbítást Hamiltonnal a Mercedes?

2015.01.06. 11:11

Elismerte az Autosport magazinnak Toto Wolff Mercedes-főnök, hogy ha nem sikerülne meghosszabbítani Lewis Hamilton évvégén lejáró szerződését, Fernando Alonso a kiszemelt a helyére.

"Nem kapkodunk, év közben tárgyaljuk meg a dolgot. Optimista vagyok, a célunk, hogy ugyanezekkel a pilótákkal folytassuk. Ha viszont lehetetlenné válna, akkor Alonso a top alternatíva, utána Bottas. Alonso veszélyes ellenfél bármilyen kocsiban. Ha egy autó hatodik helyre képes, ő behozza harmadiknak" - idézte az újság a topmenedzsert.

Alonsóról és a Mercedesről már tavaly szeptemberben is pletykáltak, a spanyol oda akart szerződni, ám nem volt neki hely Rosberg és Hamilton futó szerződése miatt, így a McLarent választotta.

A legfontosabb kérdés, hogy miért halogatja a Mercedes a hosszabbítást világbajnokával. Az még érthető volt, hogy szezon közben nem beszéltek róla, hogy ne zökkentsék ki az angolt a Rosberggel vívott vb-csatából, akkoriban azt mondták, amint leintik a szezont, leülnek tárgyalni. Mikor Hamilton aztán megnyerte a vb-t, arról beszélt, a megállapodás formalitás, hamarosan pontot is tesznek a végére, valamikor a holtszezonban. Erre most Wolff azt mondja, hogy év közben fognak egyezkedni, miközben a március 15-i rajtig lenne még jó két hónapuk letárgyalni. Ráadásul korábban mindkét fél azt állította, a másikkal képzeli el a hosszú távú jövőjét.

Érdekes a másik oldal is, hogy mit szólnak Wolff nyilatkozatához a McLaren-Hondánál. Alonso most írt alá egy háromévesnek mondott szerződést, amiben Ron Dennis csapatfőnök szerint nincs kiugrási záradék. Természetes persze, hogy simán lehet, sőt, valószínűbb, hogy van is, de az angolok és a japánok sem örülnének - finoman szólva -, ha Alonso egy év után lelépne.

Nem segíti a helyzetet, hogy a Honda óriási lemaradásban lehet a már tavaly is az F1-ben induló másik három motorgyártó riválisával, a Mercivel, a Renault-val és a Ferrarival szemben: a japánok csak idén kapcsolódnak be a sorozatba, turbójukat egy évvel a többiek után készítették el. Ráadásul a motorfejlesztési szabályok sem őket favorizálják, sőt, még nagyobb hátrányba kerülhetnek a hétvégén tisztázott előírások miatt. És ha nem fejlődnek szemmel láthatóan, Alonsóról nehéz elképzelni, hogy visszautasítsa a Mercedes hívását.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?