Gellért, Mercédesz
12 °C
16 °C

Miért halogatja a hosszabbítást Hamiltonnal a Mercedes?

2015.01.06. 11:11

Elismerte az Autosport magazinnak Toto Wolff Mercedes-főnök, hogy ha nem sikerülne meghosszabbítani Lewis Hamilton évvégén lejáró szerződését, Fernando Alonso a kiszemelt a helyére.

"Nem kapkodunk, év közben tárgyaljuk meg a dolgot. Optimista vagyok, a célunk, hogy ugyanezekkel a pilótákkal folytassuk. Ha viszont lehetetlenné válna, akkor Alonso a top alternatíva, utána Bottas. Alonso veszélyes ellenfél bármilyen kocsiban. Ha egy autó hatodik helyre képes, ő behozza harmadiknak" - idézte az újság a topmenedzsert.

Alonsóról és a Mercedesről már tavaly szeptemberben is pletykáltak, a spanyol oda akart szerződni, ám nem volt neki hely Rosberg és Hamilton futó szerződése miatt, így a McLarent választotta.

A legfontosabb kérdés, hogy miért halogatja a Mercedes a hosszabbítást világbajnokával. Az még érthető volt, hogy szezon közben nem beszéltek róla, hogy ne zökkentsék ki az angolt a Rosberggel vívott vb-csatából, akkoriban azt mondták, amint leintik a szezont, leülnek tárgyalni. Mikor Hamilton aztán megnyerte a vb-t, arról beszélt, a megállapodás formalitás, hamarosan pontot is tesznek a végére, valamikor a holtszezonban. Erre most Wolff azt mondja, hogy év közben fognak egyezkedni, miközben a március 15-i rajtig lenne még jó két hónapuk letárgyalni. Ráadásul korábban mindkét fél azt állította, a másikkal képzeli el a hosszú távú jövőjét.

Érdekes a másik oldal is, hogy mit szólnak Wolff nyilatkozatához a McLaren-Hondánál. Alonso most írt alá egy háromévesnek mondott szerződést, amiben Ron Dennis csapatfőnök szerint nincs kiugrási záradék. Természetes persze, hogy simán lehet, sőt, valószínűbb, hogy van is, de az angolok és a japánok sem örülnének - finoman szólva -, ha Alonso egy év után lelépne.

Nem segíti a helyzetet, hogy a Honda óriási lemaradásban lehet a már tavaly is az F1-ben induló másik három motorgyártó riválisával, a Mercivel, a Renault-val és a Ferrarival szemben: a japánok csak idén kapcsolódnak be a sorozatba, turbójukat egy évvel a többiek után készítették el. Ráadásul a motorfejlesztési szabályok sem őket favorizálják, sőt, még nagyobb hátrányba kerülhetnek a hétvégén tisztázott előírások miatt. És ha nem fejlődnek szemmel láthatóan, Alonsóról nehéz elképzelni, hogy visszautasítsa a Mercedes hívását.