Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

1000 lóerőt akar a Forma-1

2015.01.08. 19:53

Genfben találkoztak a héten a Forma-1 főnökei és szakemberei, ott voltak a motorguruk is, és arról tanácskoztak, hogy érdemes lenne újra 1000 lóerős autókat csinálni, mert az vonzaná a közönséget. 25-30 éve a turbók ennyi erőt adtak le, jóval nehezebb volt uralni azokat, mint a mostaniakat, klasszabb volt az egész, ezért úgy látják, hogy nagyobb lenne a show, ha a jelenlegi 750-800 lóerőről feljebb lépnének.

Most a turbó 600 lóerő körül van, ezt egészi ki az E-visszanyerő rendszerekből származó mintegy 160 lóerő. Az F1 technikai munkacsoportja szerint nem bonyolult überelni a teljesítményt, nem kellenek hozzá teljesen új motorok, vagy a mostaniak áttervezése, kisebb trükkökkel ki lehet belőlük facsarni még többet.

Növelhető az üzemanyagátfolyás a motorba - ilyen túlfolyás miatt zárták ki Daniel Ricciardót a tavalyi nyitófutamról -, ezzel természetesen növelni kell a jelenleg 100 kg-ban maximált benzinmennyiséget, amit egy kocsi egy futamon felhasználhat. Kisebb módosítások ugyan még szükségesek, de egyik sem kivitelezhetetlen, és nem is túl drága.

McLaren-TAG Turbo és Williams-Honda Turbo Prosttal és Mansell-lel (1986, Portugál GP)
McLaren-TAG Turbo és Williams-Honda Turbo Prosttal és Mansell-lel (1986, Portugál GP)

Az újításokat viszont 2017 előtt nemigen lehetne bevezetni, főleg, hogy még azt is el kell dönteni, hogy a módosításokkal akarják-e hangosítani a kocsikat, ami kulcskérdés volt még tavasszal. (Aztán lecsengett, hogy túl halk a turbós F1.)

A csapatvezetők a leszorítóerő növeléséről, szélesebb kerekekről és agresszívebb kinézetű autókról is tárgyaltak, amennyiben idén megállapodnak, ezeket már jövőre láthatjuk a pályán.