1000 lóerő? Ki ne akarna 50 km/h-val gyorsabban menni

2015.01.31. 19:41

1000. Lassan a Forma-1 minden tagja és az F1-et kedvelő közönség is csak erről a számról beszél, egészen elképesztő módon erősödik a pár hete indult lobbi, hogy az F1-be mielőbb hozzák vissza a nyolcvanas években már megismert 1000 lóerős autókat. Ekkora erőt természetesen kordában kell tartani, így jöhetnének a szélesebb gumik és akár a szélesebb autók is.

A Mercedes, a Ferrari és a Renault képviselője is kifejtette már, abszolút támogatná az ötletet, amiről a csapatfőnökök hetek óta egyeztetnek, és a jövő hónapban is tárgyalni fognak. Most a Red Bull-pilóta Daniel Ricciardo állt elő azzal, hogy ő is szívesen kipróbálná az 1000 lóerőt, több okból is.

"Szerintem minden pilóta szeretne 50 kilométer/órával gyorsabban menni, még a MotoGP-s srácok is, pedig ők aztán tényleg abszurdul gyorsan mennek - idézte az Autosport.com az ausztrált, aki ezek szerint úgy gondolja, ennyivel gyorsulnának fel a kocsik. - Mindannyian örömmel fogadnánk a nagyobb sebességet és a több erőt. Adrenalint termel, és végülis ezért csináljuk. És elválasztaná a legelszántabb versenyzőket a kevésbé bevállalósabbaktól. Gyorsabban menni, ezt mi fiatal gyerekek nagyon szeretjük."

Sok szakértő, köztük Niki Lauda is úgy véli, a mai autókat nem elég nehéz vezetni, emiatt a fiatalok túl gyorsan befogják a rutinosabb kollégáikat.

A szélesebb gumikkal kanyarodni is gyorsabban lehetne, ami pedig tényleg elválasztaná a férfiakat a fiúktól.

"A gyors kanyarokban sem vagyunk olyan gyorsak, mint pár éve. Az én időszakom előtt még jóval gyorsabban kanyarodtak. Jó lenne ezt visszaszerezni, kellenének olyan kanyarok, amit a legjobbak padlógázzal vesznek, azok meg, akikben nincs meg az utolsó cseppnyi vállalás, visszaveszik a gázt. Tényleg jó lenne ezt visszakapni" - mondta Ricciardo.

Az 1000 lóerő visszatérése, egyre inkább úgy tűnik, formaság lesz, mert aki eddig megszólalt, mellette beszélt. Nem lesz viszont rövid idő, ugyanis a motorgyártók azt mondják 2016 túl közel van, így legalább 2017-ig kell várnunk.