További Forma-1 cikkek
-
Hivatalos: a Red Bull japán pilótára cserélte le csalódást keltő versenyzőjét
- Döntött az F1-es Red Bull gyengélkedő pilótájának sorsáról
- Két versenyhétvége után lecserélheti egyik pilótáját az F1-es Red Bull Racing
- Mindkét Ferrarit kizárták a Kínai Nagydíj után
- Oscar Piastri győzelemre váltotta első pole-pozícióját, a Ferrari párosát kizárták a Kínai Nagydíjról
Bizarr autóval ment a Red Bull-Renault a jerezi F1-teszt második napján: Danyiil Kvjat kocsijáról hiányzott első szárny. Az ok a lehető legegyszerűbb: az orosz a bemelegítő körén lefutott a pályáról, és összetörte az istálló egyetlen első légterelőjét.
Ez az egy darab készült el időre, és mivel az első tartalék csak keddre érkezik meg Angliából repülővel, így egész délelőtt hiányos autóval voltak kénytelenek menni. Nem teljes köröket fordult Kvjat, és a középső szektorban, amit egyedüliként teljesített végig a háromból, 16 másodperccel volt lassabb a legjobb, Sebastian Vettel szektoridejénél.
Chris Horner csapatfőnök az Autosportnak elmondta, Kvjat a 2-es és a 3-as kanyar között épp állítgatott valamit a kormányon, lecsúszott az útról, és lekoccolta a gumifalat. Az újságnak van képe az RB11-es kényszerből könnyített változatáról.

Kvjat úgy 10 kört tett meg délelőtt, Lewis Hamilton a Mercedesszel hetvenet. A világbajnok viszont később, 91 kör után problémákba ütközött, amikor víz kezdett szivárogni a Mercedesből, és a depó elején leállt. Betolták a garázsba, és többet ki sem jött.
Vettel az élen tökéletesen teljesített, majdnem egy másodperccel verte a második, sauberes újonc Felipe Nasrt, és majdnem másféllel a harmadik Valtteri Bottast. Utánuk jött Hamilton a negyedik idővel, ahogy egy nappal korábban Nico Rosberg is negyeddiként végzett ugyanazzal a kocsival.
A nap eseménye volt még, hogy megtette első fordulóit a Lotus-Mercedes, ami nem készült el időben, így vasárnapra nem ért le Spanyolországba. Pastor Maldonado vezette a kocsit, öt másodperccel maradt el Vetteltől.
Úgy tűnik, folytatódik a McLaren-Honda lassú rajtja, a nyitónapon Fernando Alonso még 10 körre sem volt képes, most Jenson Button öt körül járt fél nap alatt, majd hatig jutott. És 34 másodperccel volt gyengébb Vettelnél, vagyis a csapat újabb napi munkája is az értékelhetetlen kategória. Visszatérő motorproblémáról twitteltek, a Honda-turbó vadonatúj, egyelőre úgy teljesít, mint a Renault tavaly ilyenkor, azaz sehogy. Keddre állítólag megérkezik az update-elt motor, meglátjuk, mire lesz jó, egyáltalán tényleg megjön-e Jerezbe.
Az eredményekből sok következtetést a hondás tanulságokon kívül nem lehet levonni, a Ferrari egyelőre meglepően jónak tűnik, a Mercedes hozzá képest lassúnak, de Hamiltonék szinte biztosan nem mentek még üres tankkal. A Sauber-Ferrari is jó formát mutat. A Lotus ahhoz képest, hogy az első napja volt, a 41 köre kiváló, még ha hajtásproblémák miatt meg is adta magát, és így fejezte be a napot.
Fél háromtól már amúgy sem lehetett rendesen dolgozni, mert többször is eleredt az eső, így a lerobbanók nem veszítettek sokat.
Folytatás kedden.
Jerez, 2. nap, végeredmény
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m20.984s - 88 kör
2 Luiz Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m21.867s 0.883s 89
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m22.319s 1.335s 61
4 Lewis Hamilton Mercedes 1m22.490s 1.506s 91
5 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m24.167s 3.183s 73
6 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m25.802s 4.818s 41
7 Jenson Button McLaren/Honda 1m54.655s 33.671s 6
8 Daniil Kvyat Red Bull/Renault - - 18