Töréshatáron a Red Bull-Renault-kapcsolat

2015.03.13. 16:18

Egy éve tart a Renault szenvedése a turbómotorral, tavaly katasztrofális előszezon után egész gyorsan sikerült helyrerázódniuk, és a Red Bull három futamot is meg tudott nyerni. A lemaradása a Mercedestől ennek ellenére óriási volt a csapatnak, illetve a motorgyártónak, idén a mínusz 60 lóerőt mínusz 30-ra akarták faragni.

Az Ausztrál GP első napját két motorhibával zárták: Daniel Ricciardo az RBR-ben, Max Verstappen a fiókcsapat Toro Rossóban kényszerült kihagyni a teljes második tréninget.

Helmuth Marko, a Red Bull Racing szókimondó tanácsadója nem is fogta vissza magát, amikor az ORF televíziónak nyilatkozott.

"A motor 50 kilométer után kifújt. Ez így nem mehet tovább. Újra és újra ígérgetnek, legközelebb jobb lesz, a próbapadon reménykeltőek az eredmények. De ha 50 kilométer után tönkremegy a motor, az értelmezhetetlen. Fejlesztést reméltünk, erre visszaléptünk egyet. A lemaradásunk az éltől most már ijesztő."

A hátrány most már 1,5 másodperc körüli lehet, Danyiil Kvjat, Ricciardo csapattársa ennyit kapott az első Nico Rosbergtől pénteken. Ricciardo mondjuk elméletileg valamivel gyorsabb, de egy másodperc is egy élet a Forma-1-ben.

A motorhelyzet igen érdekesen alakulhat a Forma-1-ben,jövőre még biztosan nem lesz változás, 2017-től akarnak 1000 lóerős gépeket, de ezt a változtatást a Renault csak akkor támogatja, ha nem jár radikális szabályváltozásokkal, ami nélkül azért nem könnyű összehozni. A viszony az istálló és ellátója között már egy hónapja olyan szintre jutott, hogy a Renault közölte, fontolgatja, hogy saját csapattal indul a Forma-1-ben.