Hamilton simábban nem is kezdhetett volna

2015.03.15. 08:10 Módosítva: 2015.04.30. 15:36
Lewis Hamilton hibátlanul, tökéletes vezetéssel kezdte meg a címvédést a 2015-ös F1-szezonban. Az angol az első helyről indulva végig vezetett az idén is hihetetlen fölényt mutató Mercedesben. Nico Rosberg ugyan nagyjából bírta vele a tempót, de veszélyt egy másodpercig sem jelentett rá.

A címvédő csapat számára tehát eseménytelen volt a szezon első futama, a mezőnyben viszont bőven volt történés. Sőt, már a rajt előtt is, hiszen a futam előtt nem sokkal derült ki, hogy az orvosok nem engedik autóba ülni a williamses Valtteri Bottast, akinél egy apró szakadást találtak az egyik porckorongjában.

A rajtig két másik versenyzővel kisebb lett a mezőny, Kevin Magnussen és Danyiil Kvjat ugyanis a rajtrácsra tartva kiesett: a dán McLarenje elfüstölt, az orosz Red Bulljában pedig a váltó ment tönkre.

A következő kiesés már az első kanyar végén megvolt. Miután Kimi Räikkönen Ferrarija kicsit összeért Carlos Sainz Toro Rossójával, kisebb tömörülés alakult ki, amiben a lotusos Pastor Maldonado járt a legrosszabban. Ahogy megpróbálta elkerülni az ütközést, megforgott alatta a kocsi és a menetiránnyal szemben a falnak csapódott. Jött is a Safety Car, így lényegében azzal indult a szezon.

Romain Grosjean a másik Lotusszal már az első kör végén kiállt, majd a futam második felében a 19 éves Max Verstappen, illetve Kimi Räikkönen is feladta a versenyt.

A másik Ferrari Sebastian Vettellel viszont nagyon jól ment, a boxkiállásos taktikájuk is bejött, ott sikerült ugyanis elvenni a harmadik helyet Felipe Massától, akitől emiatt sűrű elnézést is kért csapata. Räikkönen is jól haladt, ám ő egy elrontott boxkiállás után kénytelen volt félreállni. Hiába volt harcban a negyedik helyért, a csapat nem megfelelően rögzítette a bal hátsó kerekét, ezért nem tudta folytatni a versenyt, ráadásul emiatt büntetésre is számíthat majd a maláj futamon. A nap meglepetése viszont nem is az újra erőt mutató Ferrari volt, hanem a szintén az olaszok motorjával szerelt Sauber. (Később az FIA bejelentette, hogy mivel a kerék rögzítőrendszere működött, a csapat pedig egyből leállt a hiba felfedezése után, nem büntetik meg Räikkönent.)

Felipe Nasr, az újonc brazil ugyanis az ötödik helyre hozta be azt a csapatot, aminek tavaly egyetlen pontot sem sikerült gyűjtenie, erre a teljesítményre pedig a bravúr szó is kevés. Ez egyébként a Sauber történetében a legjobb bemutatkozás volt. Jól ment a másik Sauber is Marcus Ericsonnal, ő a 16. helyről indulva lett a nyolcadik.

A McLaren-Honda visszatérése viszont meglehetősen pocsékra sikerült. A Fernando Alonso helyére beugró Magnussen elindulni sem tudott, és Jenson Button bár végig tudott menni, Hamiltontól két kört is kapott. De legalább végig tudott menni a futamon, amin csak egy helyre volt a pontszerzéstől, az 58 körös táv pedig bizakodásra adhat okot, a szezon előtti teszteken ugyanis egyszer sem tudott megtenni ennyit az új kocsi.

Ausztrál Nagydíj - Futam

H Pilóta Csapat Idő Pontok
0 Daniil Kvyat Red Bull Racing DNS
0 Kevin Magnussen McLaren DNS
0 Kimi Räikkönen Ferrari DNF
0 Max Verstappen Toro Rosso DNF
0 Pastor Maldonado Lotus DNF
0 Romain Grosjean Lotus DNF
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:31:54.067 25
2 Nico Rosberg Mercedes +1.36s 18
3 Sebastian Vettel Ferrari +34.523s 15
4 Felipe Massa Williams +38.196s 12
5 Felipe Nasr Sauber +95.149s 10
6 Daniel Ricciardo Red Bull Racing +1 lap 8
7 Nico Hulkenberg Force India +1 lap 6
8 Marcus Ericsson Sauber +1 lap 4
9 Carlos Sainz Toro Rosso +1 lap 2
10 Sergio Perez Force India +1 lap 1
11 Jenson Button McLaren +2 laps