Prost meggyőzte a Renault-t, gyári csapat kell, kiszemelték az STR-t

2015.03.16. 15:16 Módosítva: 2015.04.30. 15:33

Érik a Renault visszatérése a Forma-1-be teljes gyári csapattal, miután a motorgyártó képviselői több istállót is meglátogattak az utóbbi hetekben, hogy kiválasszák, melyiket vegyék meg. Az Autosport szerint Alain Prost, a Renault tanácsadója meggyőzte a cég elnökét, hogy gyári istállóval, saját néven jobbal érvényesülhetnek marketingszempontból is, mint a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso beszállítójaként, és már ki is szemelték az utóbbit.

Jártak a Saubernél, a Force Indiánál és a Lotusnál is, ám amíg ezeknek adósságaik vannak, az STR teljesen tiszta, nem kellene semmit visszafizetni.

A projekt kezdete 2017 lenne, mert jövő év végéig még szerződésük van a Red Bull-lal.

A Toro Rossótól Franz Tost csapatfőnök elmondta, nem lenne ellenére a váltás, ezt tekinti a következő lépésnek a team életében.

Helmut Marko Red Bull-tanácsadó annyit fűzött hozzá, hogy lehet, hogy eladják az STR-t, bár erre semmi okuk. A Toro Rosso a Red Bull fiókcsapata, ide teszik be a tehetségeket, akik aztán, ha elég ügyesek, felkerülnek az RBR-hez. Így történt ez Sebastian Vettellel, Daniel Ricciardóval és Danyiil Kvjattal is. Marko állítja, ha meg is történik az adásvétel, valamilyen együttműködés megmarad a Red Bull és a Renault között.

A két fél évek óta együttműködik a Forma-1-ben, négy vb-t nyertek együtt, de tavaly visszaestek, mert a franciák turbómotorja nem sikerült a legjobbra. Idén előreléptek volna a Mercedes felé, ám még jobban visszaestek, és a kapcsolat mostanra töréshatárra került.

Annyira, hogy a Red Bull állítólag idén megfontolja a kiszállást is az F1-ből. A turbós motorszabályok nem tetszenek az RBR-nek, és nem látni egyelőre, hogy a Renault-n kívül kivel tudnának kitörni: a Honda motor rém gyenge, a Ferrari és a Merci aligha ad el nekik motort, mert azzal saját gyári csapataiknak kreálna konkurenciát.