Antal, Antónia
-3 °C
-1 °C
Index - In English In English Eng

Tovább ég a McLaren-Honda Malajziában?

2015.03.24. 07:24

A McLaren szégyenszemre utolsó sorból rajtolt az idei első F1-futamon, a csapathoz közel 25 éve után motorszállítóként visszatérő Honda bemutatkozása tragikusra sikerült. Négy és fél másodperccel maradtak el az időmérő első harmadában a leggyorsabbaktól, a Mercedesektől, majd az egyik autó, a Fernando Alonso helyére beugró Kevin Magnussen gépe képtelen volt elindulni a versenyen. A másikkal Jenson Button végig tudott menni, 11. lett, majdnem pontot szerzett, de kétszer lekörözték, és senkit sem tudott megelőzni, utolsóként ért be. Ráadásul 18 helyett csak 15 autó startolt.

A nagy múltú együttműködés egyelőre ciki, 25 éve négy világbajnokságot nyertek egymás után, most viszont ez még nagyon messze van. Button optimista, szerinte hosszú távon a McLaren-Honda lesz az, ami majd legyőzi a jelenleg mindent nyerő Mercedeseket, de ilyesmiről beszélni fölösleges is, mert a csapat előtt évekig tartó munka áll. Az Ausztráliában hatodik Red Bull-Renault motorja állítólag 100 lóerővel gyengébb a Mercedesénél, belegondolni is durva, hogy akkor a Honda mennyivel lehet lemaradva.

A pozitívum az, hogy a Honda F1-projektjét vezető menedzser nincs kétségbe esve, ugyanis azt mondta:

Tudjuk, mi a hiba, és lépésről lépésre haladva meg is oldjuk. De nem tudom megmondani, mikorra.

Hasonló véleményen van Button is, aki állítja, maga a McLaren-kasztni rendben van.

"Az autó teljesen eltér mindentől, amit eddig McLaren-logóval az elején vezettem. Az aerodinamikai és dizájn-filozófiája nagyon más, mint az eddigieké. A jövőre nézve nagyon fontos autó lesz ez a McLaren-Honda történetében. Természetesen rengeteg területen kell még dolgoznunk, de a kocsi alapjai jók, és remélhetőleg folyamatosan tudunk javítani rajta. Nagyot lépünk előre idén, de ne várják azt, hogy a következő futamra két másodpercet gyorsulunk."

Tehát csak a motorral van probléma. A csapatigazgató Eric Boullier ellenben azt mondja, nem, és McLaren-mendzsertől nem hogy szokatlanul, de hihetetlenül arról beszélt, hogy itt a kasztni sem klasszis, azaz mentegette a Hondát.

"Nem hiszem, hogy a kocsink nyerő, csak a motor annyira rossz. A kasztni új koncepció, és még ha az alapja remek is, vezethető, teljesítményre is megvan, ezt a koncepciót még fejlesztenünk kell. Az autó a tavalyinál, a szimulátoron összehasonlítva jobb, és az is biztos, hogy jobban is fejleszthető, ami a következő hónapokban látszódni is fog."

Abban megegyezik a véleménye a Honda-főnökével, "hogy nincs időkorlát", mikorra kell az autót versenyképessé összekapni.

Kérdés, mennyit tud hozzátenni a szenvedő kocsihoz a hétvégén visszatérő Fernando Alonso, aki balesete óta először, élesben hét és fél év után ül be a McLarenbe. Elméletileg gyorsabb, mint Button, de ne várjunk tőle sem csodát, de még csak sokat se, a kocsi jelen állapotában valószínűleg menthetetlen. Legalábbis ilyen rövid időn belül.