16:00, November 29.
Ecuador 0
Szenegál 0
Kalifa Nemzetközi Stadion A csoport
16:00, November 29.
Hollandia 0
Katar 0
al-Bajt Stadion A csoport
20:00, November 29.
Wales 0
Anglia 0
Ahmad bin Ali Stadion B csoport
20:00, November 29.
Irán 0
Egyesült Államok 0

F1: a Renault a kiszálláson gondolkozik

2015.03.27. 13:37

"Megerősíthetem, hogy a távozás is egy lehetőség, de több opciót is megvizsgálunk" - nyilatkozta pénteken, a Malajziai GP sajtótájékoztatóján Cyril Abiteboul, a Renault F1-igazgatója.

A menedzser pár hete még arról beszélt, hogy a távozás nem opció, inkább azon dolgoznak, hogy gyári csapattal térjenek vissza a Forma-1-be, és már ki is szemelték a Toro Rossót, ám azóta a helyzetük rosszabbra fordult: a Red Bull-Renault leszerepelt a nyitófutamon, motorjuk gyenge, a felzárkózás évekbe telhet.

A csapat és a motorszállító között belháború tört ki, egymásra mutogatnak, Abiteboul a héten már hazugozta is az RBR-eseket.

"Ha az F1 ennyire rossz a Renault hírnevének, és ennyire szenvedünk az új motorszabályokkal, arra kényszerülünk, hogy elgondolkozzunk a kiszálláson" - mondta Abiteboul.

Ugyanezt a Red Bull Racing, mint csapat már rögtön az Ausztrál GP után felvetette, illetve most Chris Horner csapatfőnök kicsit helyesbítette kollégája, Helmut Marko akkori szavait: nem ők akarnak távozni, hanem arra kényszerülhetnek.

"Ha a Renault kivonulna, a Mercedes nem adna motort a Red Bullnak, és nagyon úgy néz ki, hogy a Ferrari sem. Vagyis kiszoríthatnának minket a sorozatból" - magyarázta Horner.

(Ezzel a lehtőséggel már hetekkel ezelőtt foglalkoztunk hosszabban, még az 1000 lóerő kapcsán merült fel. A Hondát nem említette Horner, bár az is motorgyártó, de annyira le van maradva a Mercedestől, hogy jelenleg reménytelennek tűnik, hogy valaha is befogja.)

Horner az Autosport Magazinnak nem véletlenül mondta, hogy a Red Bullnak a Renault az egyetlen esélye az F1-ben, illetve, hogy a Renault-nak a Red Bull. (Utóbbi persze már nem áll meg teljesen, hiszen a cég saját istállóban is gondolkodhat.)

A Renault elsődleges célja persze az, hogy a motorját valahogy versenyképessé tegye, aztán meglátják. "Úrrá kell lennünk a motoron, ha ez megvan, marketing szempontból is meg kell vizsgálnunk a szituációt" - zárta le a témát Abiteboul.