Gál
10 °C
21 °C
Index - In English In English Eng

F1: a nagyfőnök megerősítette, tényleg kiszállhat a Red Bull

2015.04.09. 19:39 Módosítva: 2015.04.30. 14:46

Pár héttel azután, hogy a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko bedobta, a márka kiszállhat a Forma-1-ből, majd a csapatfőnök Chris Horner annyira helyesbítette ezt, hogy erre kényszerülhet, a Kínai GP helyszínén a cég- és csapattulajdonos Dietrich Mateschitz elmondta: valóban otthagyhatják a sorozatot.

"Csak akkor maradunk az F1-ben, ha versenyképes csapatunk van, és ehhez versenyképes motorra van szükségünk. Ha nincs, hiába miénk a legjobb kocsi és a legjobb pilóták, nincs esélyünk nyerni" - idézte az Austria Press Agency a nagyfőnököt.

Dietrich Mateschitz
Dietrich Mateschitz
Fotó: Ker Robertson / Europress / Getty

Mateschitz természetesen a Renault-val immár másfél éve húzódó kínlódásukra utalt, azaz hogy a franciák sem tavaly, a turbóéra kezdetén, sem most, a második évben nem tudtak használható motort gyártani nekik. Sőt, idén még vissza is léptek egy szintet.

"Természetesen a Renault is értékelheti a lehetőségeit, amik között ott van a kiszállás is. Ők a motorgyártók, nekik kell versenyképes motorrendszert előállítaniuk. Ha ez sikerül, nagyszerű, de ha bármilyen okból nem, akkor ki kell szállni. Ha ez történik, azzal számunkra is egyértelműek a körülmények" - értette ezalatt, hogy akkor a Red Bull Racingnek sincs más választása, mint elhagyni a sportot.

A Renault távozásával ugyanis csak két jó motor, a Mercedesé és a Ferrarié maradna az F1-ben, ám ezeknek van saját gyári csapatuk, és Mateschitzék is kétlik, hogy egy közvetlen rivális istállónak adnának el motorokat.

Pár éve felmerült, hogy a Red Bull esetleg magának gyárthatna motort, és ezzel mindenkitől függetlenné válna, de azt akkoriban, és most csütörtökön újra elutasította Mateschitz: "Nem vagyunk autógyár, nekünk nem érné meg egy ekkora befektetés".

Vagyis az út egyértelmű, a Red Bull Racing egyetlen lehetősége a Renault: "A Renault-ra vagyunk utalva, le kell dolgoznia a hátrányát a Ferrarihoz, de leginkább a Mercedeshez képest".

Bernie Ecclestone F1-főnök nem rég azt mondta, Mateschitz nem fog megfutamodni, "inkább száll ki, akkor, ha nyer, mint akkor, ha veszít", ám ennek most pont az ellenkezője valósulhat meg.

A Red Bull Racinget még egy évig, 2016-ig köti szerződése a Renault-hoz, Ecclestone-nal viszont 2020-ig van megállapodásuk.

A Red Bull Racing az F1 utóbbi hat évének legmeghatározóbb csapata, a fiókistálló Scuderia Toro Rossóval együtt a Red Bull-kocsik 2008 óta 52 versenyt nyertek meg, négy pilóta- és négy konstruktőr-vb-címet szereztek.

Idén két futamon a hatodik hely a legjobb eredményük.