János, Pál
20 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hogyan parkoljunk le pilóta nélküli F1-autót, I. lecke

2015.04.12. 11:57

A Safety Car mögött ért véget a Kínai Nagydíj, mert Max Verstappen Toro Rossója pár körrel a leintés előtt motorhiba miatt megállt a célegyenes közepén. A mentés onnan nagyon egyszerű lett volna, hiszen a fiatal pilóta pont egy kapu előtt állt meg, a pályabíróknak mégis többperces, Benny Hill-i magasságokba emelkedő szenvedést sikerült összehozniuk.

A kaput kinyitották, és miután mozgásra bírták az autót, el is kezdték betolni, de elmérték a kanyarodás ívét, és ahogy kell, nekitolták a falnak a Toro Rossót, aminek kicsit oda is koppant az első szárnya. Aztán ezt újra megismételték. Aztán ezt újra megismételték. Három próbálkozásból sem sikerült bekanyarodniuk a pilóta nélküli géppel.

Eleinte 5-6 pályabíró vett részt a mentésben, de ahogy telt az idő, és ment az ügyetlenkedés, úgy lettek egyre többen. Bárhogy próbálkoztak, a Toro Rosso valahogy nem akart bejutni a bokszutcába.

A pályabírók szerencsétlenkedése Verstappen kocsijával

A nagyjából kétkörös szenvedést a csapat szerelői szüntették be: mivel a gondot az okozta, hogy az első szárny nem fért be a fal mellett, villámgyorsan lekapták azt az autóról az orrkúppal együtt, hogy aztán másodpercek alatt a helyére kerüljön az STR10-es.

A kínai pálya célegyenese a szokottnál többet szerepelt idén, pénteken egy civil rohant át rajta keresztbe, mert ki szerette volna próbálni az egyik Ferrarit. Tényleg.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!