Auguszta
-3 °C
2 °C

A Monty Python átvette a Forma-1 irányítását

2015.06.10. 14:04


"Az a gond, hogy senki nem igazán tudja, mit akar, és amikor felvetsz nekik valamit, azt hiszik, hogy akarják, aztán úgy döntenek, hogy mégsem akarják. De nem gond, azt fogjuk tenni, amit gondolunk, hogy tennünk kell, és remélhetőleg helyesen tesszük majd. Legalábbis többször találtunk bele, mint nem" - ezzel a Monty Python-abszurdságú monológgal jellemezte az Autosport.com-nak az F1 jelenlegi döntéshozási rendszerét Bernie Ecclestone.

Hétvégén Kanadában tárgyaltak a csapatok a 2017-re tervezett átalakulásáról, amiről már egy hónapja készítettek egy minden konkrétumot nélkülöző akciótervet, ám ismét nem jutottak semmire.

Bocsánat, mégis: a májusi mítingen elhatározta a hat tehetősebb csapat, hogy visszahozzák a tankolást, Montrealban viszont ezt azonnal el is vetették, méghozzá pontosan azok, akik három héttel korábban kitalálták. A Ferrari, a Mercedes, a McLaren és a Red Bull Racing.

A hatból két állandó tagot, a Williamset és a Force Indiát a kanadai mítingekre meg sem hívtak, Maurizio Arrivabene Ferrari-csapatfőnök azt mondta, mivel mindkét istállónak a Mercedes szállít motort, ezért a gyári Merci-istálló képviselte őket. Ezt viszont a Force India és a Williams is tagadta, vagyis egyszerűen kihagyták őket a megbeszélésekről.

Ecclestone és Arrivabene
Ecclestone és Arrivabene

A Force India és a Sauber ezt szóvátette Bernie Ecclestone-nál, aki megnyugtatta őket.

"Volt már ilyen, semmi új nincs ebben, ez csak nekik új, mert ők nem rég vannak itt. Nem lep meg, átéltünk már ilyet. Engem eddig senki nem fenyegetett semmivel, de annál nagyobb ballépés, hogy engem fenyegessenek, nem is létezne" - mondta a főnök egyrészt a kizárásra, másrészt arra a pletykára reagálva, hogy a négy leggazdagabb istálló a saját kezébe akarja ragadni a döntéshozást.

Ecclestone viszont ott volt az összes mítingen, és összegzése lesújtó: "Úgy gondolják (a csapatok), ezt meg ezt szeretnék, egészen addig, míg a megvalósításhoz el nem érünk, akkor kezdődik a probléma. Hogy is csináljuk meg? Rengeteg dolgot szeretnék megtenni az életben, de nem tehetem meg, erre majd ők is rá fognak jönni. Olyan, mintha élveznék, hogy mítingekre járhatnak, és álmodozhatnak. Úgy érzem, elvesztegettünk 48 órát."

Az F1 szabályváltoztatásait az úgynevezett stratégia csoport hozza össze, a hat istálló, Ecclestone, a FOM (Formula One Management, a gazdasági irányító szerv) és Jean Todt, a FIA elnökeként. A csoportnak viszont nincs startégiája, az irányvonalakban igen, de semmilyen konkrét lépésben nem egyeznek, ezért az RBR már azt akarja, hogy Bernie és Todt együtt döntsék el, milyen legyen az F1, aztán nyomják keresztül akaratukat.

A jelenlegi helyzet ugyanis tarthatatlan, az F1 élvezhetetlen, a kocsik körözgetnek, hiába mindenféle spéci szárny meg plusz erő, már előzést is alig látni a top5-6 pozícióban, de inkább tízben. A végén a Mercedes nyer.