Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kiértékelték az F1-es közvélemény-kutatást

2015.07.02. 12:56

Két hónapja indította el internetes Forma-1-es közvélemény-kutatását az F1-es pilótaszakszervezet, a kérdőívet több mint 217 ezren töltötték ki 194 országból, és az illetékesek most nyilvánosságra hozták a fontosabb tanulságokat.

  • Kimi Raikkönen a legnépszerűbb pilóta, utána Fernando Alonso, utána Jenson Button
  • A Ferrari a kedvenc csapat, majd a McLaren, majd a Williams
  • Senna minden idők legkedveltebbje, Schumacher és Alain Prost előtt
  • A voksolók 32%-a szerint a 2000-es években voltak legklasszabbak a kocsik, a 90-es éveket megelőzve, arra 20% szavazott
  • 74% százalék szerint lazább szabályok kellenek, hogy az autók jobban különbözzenek egymástól
  • 73%-nak fontos lenne, hogy hangosabbak legyenek az autók
  • 80% akar egynél több gumiszállítót

A leglényegesebb viszont az, hogy

a kérdőívet kitöltők 75%-a több mint 10 éve követi a Forma-1-et, a válaszadók több mint fele 25 és 44 év közötti, az átlagéletkor 37 év. Vagyis az új generációt nem igazán sikerül bevonzania a Forma-1-nek. Pedig a szavazás a neten zajlott.

A másik fontos tanulság, hogy a megkérdezettek 55%-a a netről értesül leginkább az F1-hírekről, ez megelőzi már a tévét is.

Alex Wurz, a GPDA (Grand Prix Driver's Association, a pilótaszakszervezet) elnöke elmondta, most egy hónapig még értékelgetik az eredményeket, a július végi Magyar Nagydíjon állnak elő a következő lépéseikkel. Cél a Forma-1 népszerűségének növelése, a jelenlegi krízis enyhítése.