További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Nagy esélye lett volna a győzelemre a Williams-Mercedesnek Silverstone-ban, ha hagyja versenyezni Valtteri Bottast, és megelőzheti csapattársát, Felipe Massát. Mindkét Williams óriásit rajtolt, megelőzték a két Mercedest, és bár Bottast Hamilton gyorsan visszaelőzte, a biztonsági kocsis újraindulás után ismét sikerült a finnek elékerülnie.
Kilőtt, mint a rakéta, több kanyarban szinte tolta le a vezető Massát, de a csapat rászólt, hogy ne előzzön. Pár kör múlva már szabad utat engedtek neki, de ekkor már nem volt akkora a lendülete, nem tudott saját erőből elmenni. Nyilvánvaló volt tévén át is, ha elmehet, elhúzott volna Massától, aki a Mercedeseket simán maga mögött tudta volna tartani, miközben Bottas az élen nem is kis előnyt építhetett volna fel a huszadik körig, amíg jöttek a kerékcserék.
Bottasnak viszont nem engedték, hogy elmenjen, így a kiállásoknál Hamilton könnyedén eléjük került, majd Rosberg a szemerkélő esőben megelőzte őket. Utána az esőben még a taktikát is elszúrták kissé, így Vettel is lehagyta őket, a ferraris lett a harmadik. Bottas ahelyett, hogy beválthatta volna az esélyét az első helyre, ötödikként végzett, Massa mögött. Biztos dobogót, de könnyen lehet, hogy élete első győzelmét szalasztotta el az istálló miatt.
Rob Smedley, a taktikáért is felelős mérnök persze megmagyarázta a szemellenzősségüket.
"A kulcs az volt, nem akartunk időt veszíteni azzal, hogy egymással csatázunk, ezért szóltunk (Bottasnak). Ha elkezdünk egymással versenyezni, nem tudtunk volna elhúzni a Mercedesektől. Amikor minden lenyugodott egy kicsit, már szabadon versenyezhettek. Nagyjából két körrel később küldtük ezt az üzenetet."
Smedley 10 éven át Massa versenymérnöke volt, már előző csapatuknál, a Ferrarinál is együtt dolgoztak, a mérnök csak a brazil kedvéért szerződött át az olaszoktól a Williamshez.
A Ferrarinál 2010-ben történt hasonló Massával, Hockenheimben ő vezetett, de a csapat azt akarta, hogy a másik Ferrarival Fernando Alonso nyerjen, akinek még a világbajnokságra is nagy esélye volt. Utasították Massát, hogy engedje el a spanyolt. A Williams most nem küldött ilyen üzenetet, sőt, először azt sem engedte meg Bottasnak, hogy korrektül támadjon.
Természetesen Massa is védte a csapat döntését: "Érthető, hogy a csapat néha kissé megijed, hiszen az eredmény a legfontosabb dolog. Valtteri csak nehezen előzhetett volna meg engem".
Aztán hozzátett még egy újabb klasszikus ostobaságot:
Semmi nem alakult máshogy, bármi, amit ma tettünk, nem került egyetlen helyezésünkbe sem
Reméljük, ezt tényleg csak a csapat védelmében mondta, bár valószínűbb, hogy sajnos komolyan gondolta.
Bottas közben a végletekig korrekt volt és lojális, már-már túl korrekt is.
"Úgy érzem, el tudtam volna húzni. Úgy fél másodperccel gyorsabb lehettem volna körönként, mert a beállós körömön egy másodperccel voltam jobb. Senkinek nem kell elengednie senkit, az nem versenyzés, de jó lett volna, ha már akkor versenyezhetek, amikor a legjobb lehetőségeim voltak. De akkor nem engedtek előzni. Utána már igen, ám nem adódott ismét ugyanolyan alkalmam. Mivel jó pozíciókban voltunk, a csapat nem akarta, hogy csatával időt veszítsünk. Természetesen csalódott vagyok, lehet, hogy jobban is csinálhattunk volna dolgokat."
Ő jól tudja, mit veszített, és ugye felmerül a kérdés, hogy a nagy bajnokok, Alonso, Vettel, Hamilton, hogyan viselkedtek volna hasonló helyzetben, mennyire törődtek volna a tiltással.
A lényeg, a Williams óriási esélyt szalasztott el, sosem volt ekkora sansza, hogy megszorítsa a Mercedeseket. Sir Frank Williams csapatfőnöknek Pastor Maldonado nyert legutóbb versenyt, 2012-ben, előtte hét évig nem nyertek. Silverstone-ban, hazai pályán 1997-ben győzött legutóbb kocsija, amit még Jacques Villeneuve vezetett.