A Honda szív a neki szánt szabállyal, de ügyesen javára fordíthatja

2015.07.16. 08:26

Abszurd helyzetbe hozta az FIA a McLaren-Hondát, miután egy szabálymódosítást túl későn hajtott végre, így hiába lett volna a brit istálló és japán motorszállítója a kedvezményezett, semmi hasznuk nem származik belőle.

Június közepén merült fel, épp a Honda szenvedését látva, hogy az F1-be újonnan érkező motorgyártók első évükben a többieknek engedélyezettnél eggyel több motort használhassanak fel.

Jelenleg négy az alap, a Honda június végén, az Osztrák GP-n már kénytelen volt Button és Alonso kocsijába is az ötödiket beszerelni. Az előírásoknak megfelelően megkapták ezért a 20-20 helyes rajtbüntetést. (Buttonnál mást is cseréltek, ő 25-öt kapott.)

A plusz egy motor szabályát viszont csak múlt héten ratifikálták, így a Honda most nem tudja, mi van.

"Fogalmunk sincs, hogy kapjuk vissza az ausztriai büntetéseket. Még nem tudjuk, hogyan tovább most, hogy az FIA meghozta a döntését" - reagált a Motorsport.com-nak a Honda egyik szóvivőnője.

Van pár eshetőség:

  • A Honda megszívta, hiába akartak neki jót, így sült el, túl későn változott a szabály
  • A Honda nem kap büntetést idén, amikor majd beszereli a hatodik motorokat
  • A Honda gondolkozik, és a következő ajánlatot teszi a FIA-nak: mivel idén már lecsúsztak, és a szabály szövegének nem lehet eleget tenni, hadd vihessék át a kedvezményüket a következő szezonra
Azaz amikor 2016-ban beszerelnék az ötödik motorjaikat, akkor ne büntessék őket
 
 
 
 
 

Ezzel járnának csak jól, idén ha a hatodikat nem is büntetik nekik, a gyenge teljesítményük miatt mindegy, hogy a pályán elért 14-18. pozíciójukat váltják az utolsó helyre. Jövőre viszont szinte biztosan jobbak lesznek, elméletileg tényleg fel kell zárkózniuk a középmezőnyhoz, ahonnan azért már érzékenyen érinthetné őket egy visszasorolás az utolsó helyre.

A 20 rajthely miatt akkor már nem kell aggódniuk, az FIA időközben a büntetések felhalmozódását is eltörölte, vagyis hiába kvalifikál valaki mondjuk a 12. helyre, és kap motorcseréért 20 hely visszasorolást, a nem teljesíthető 12 helyet nem kell időbüntetésre váltva letöltenie. Simán utolsóként indul, jobban nem kell bűnhődnie.

A halmozás első és utolsó áldozatai is a McLaren-Hondák lettek egyébként, ott, Ausztriában, csak ők és a két Red Bull-Renault kapott a fentiekben vázolt halmozati büntetést.