63 vágásra bukkant Spában a Pirelli, a többi pályán egyre

2015.09.03. 15:44

"A tesztek kimutatták, hogy a spái defektek a kivételes körülmények kombinált hatásának tudhatók be: törmelékek és a gumik túl hosszú használatának közös eredménye egy különösen megterhelő pályán. A Spában használt F1-gumikon összesen 63 vágást találtunk, szemben az eddigi 15 esemény - 10 nagydíj és 5 teszt - átlagosan 1,2 vágásával" - közölte csütörtökön a Pirelli Monzában, mitől kaphatott defektet Rosberg az edzéseken, majd Vettel a futamon.

A Pirelli szerint Spában a betétversenyek sok balesete után nem takaríthatták fel rendesen az aszfaltot, így a temérdek apró alkatrészdarab aztán a gyors pályán különösen igénybe vett gumikat egyszerűen kicsinálta.

Rosberg és Vettel defektje nem volt ugyanolyan, Rosbergnél folyamatosan csökkent a nyomás a gumiban, már négy kanyarral korábban elkezdett ereszteni az abroncs, míg Vettelé klasszikus durrdefekt volt.

A Pirelli strukturális, azaz felépítésbeli, vagy anyaghibát nem talált egyetlenegy spái gumijánál sem.

A gumiszállító emiatt kezdeményezte a FIA-nál, hogy találjanak ki valamilyen egységes megoldást a pályák megtisztítására, mert Belgiumban ez nem sikerült megfelelően. A szövetség elfogadta a Pirelli magyarázatát, és nyitott a konzultációra.