A Ferrari kitúrná a Red Bullt az F1-ből, de váratlan helyről megmenthetik
További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
Mélyül a Red Bull Racing motorválsága, állítja a német Auto, Motor und Sport magazin, ami arról ír, hogy Szocsiban a Ferrari közölte az istállóval, hogy semilyen, még tavalyi motort sem hajlandó eladni neki a következő szezonra.
Indok valójában nincs, és a dolog abszurditása, hogy a Red Bull fiókcsapatát, a Scuderia Toro Rossót viszont ellátná tavalyi motorokkal a Ferrari. Egyértelmű, hogy attól tartanak az olaszok, hogy még az idei motorjaikkal is túl erős lenne a Red Bull Racing jövőre, így jobb inkább megtagadni tőlük azokat is.
A Ferrari visszakozása azért kínos, mert júliusban maga az elnök dobta be, hogy az ő cége szívesen szállítana a Red Bullnak, sőt, szinte megtiszteltetés lenne. Aztán Monzában még konstruktív tárgyalásokról beszéltek a felek, két hete, Szuzukában már ellentétekről, most pedig állítólag totálisan kilátástalan az RBR helyzete.
A szituáció feszült, de mivel a Forma-1-ről van szó, nem tudhatjuk, mennyire valós ez a feszültség. A világbajnokság kezd eldőlni, öt futammal a vége előtt Hamilton majdnem kétfutamnyival vezet Rosberg előtt, és az érdeklődés fenntartására szükség van.
Chris Horner RBR-főnök a pénteki második szabadedzés alatt felszabadultan nevetgélt a pitwallon, és azt mondta a SkySportsnak: "Több fronton is tárgyalunk, semmi sem dőlt el".
A Mercedes már egy hónapja megmondta a Red Bullnak, hogy nem ad motort, őket Hornerék keresték meg, a németek nem is ajánlkoztak, rövid tárgyalás után közölték az elutasító választ.
A Hondára maximum a Toro Rosso hajlana, de a japánok a McLarent sem képesek tisztességes motorokkal ellátni, ráadásul jövőre még kizárólagos szerződésük is van az angoloknak velük, és a felek tartani is akarják magukat ehhez.
A Red Bull a Renault-lehetőséget elméletileg felégette, a franciák szállítottak neki mostanáig, de olyan gyenge motort, hogy élcsapatból a középmezőnybe süllyedtek, belőlük nem kérnek tovább, hangoztatták - egészen mostanáig, ugyanis az Autosport legújabb értesülése szerint mégis visszakuncsorognának.
Úgy tudni, újra tárgyalnak, és van is esély a megegyezésre, bár korábban a Renault is azt mondta, amellett, hogy jövőre valószínűleg megveszi a Lotust, és gyári csapattal visszajön az F1-be, senki másnak nem ad motort.
A bizonytalanság tehát teljes, mondhatni, káosz van a Red Bull körül, de a lényeg a következő:
"Minden el lesz rendezve" - mondta Szocsiban Bernie Ecclestone, mikor a motorhelyzetről kérdezték.
Alátámasztja ezt a legújabb fejlemény, hogy Horner és Helmut Marko Red Bull-tanácsadó a BBC szerint hosszasan tárgyalt pénteken Ecclestone-nal, majd a nagyfőnök egyenesen a Mercedeshez ment, vagyis az a szál sem lehet még kifutva.
Hétközben Horner talán nem véletlenül nyilatkozta, "hogy a Mercedesnél nem Toto Wolff (csapatfőnök) dönti el, hogy a cég kinek ad motort".