János, Pál
20 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kabaré, hogy a Mercedes-főnök mindenkit mennyire hülyének néz

2015.10.19. 14:46

"Nem szeretnénk a klienseinket olyan helyzetbe hozni, hogy gondjaik, technikai gondjaik legyenek a futamokon, mint nekünk. Mindannyiunk közös célja, hogy a megfelelő irányba fejlesszünk 2016-ra, jelenleg ezen a feladaton dolgozunk. Bizonyos szempontból mi vagyunk a tesztalanyok, így fogalmazhatnánk meg a legpontosabban. Fel kell mérnünk a rizikókat és az előnyöket. Mindent egybe véve, jobb, ha a kísérleti szakasz technikai kihívásaival csak egy csapat néz szembe" - indokolta az Autosportnak Toto Wolff Mercedes-főnök, hogy a német cég miért nem ad már idén a legutóbbi fejlesztésű motorjából egyetlen másik istállónak sem a saját gyári teamjén kívül.

A fenti maszlag magyarra fordítva: azért nem adunk idén a Williamsnek meg a Force Indiának és a Lotusnak a legújabb motorból, nehogy lerobbanjanak.

Mercedest használ a Williams, a Force India és a Lotus is, de nem kapnak a negyedik generációs fejlesztésből - amint Wolff mondja -, elővigyázatosságból.

Az új motorrendszert már szeptember elején bevetették Monzában, Hamilton azonnal győzött vele, azóta még két versenyt megnyert, négyből háromnál jár az erősebb Merci-motorral.

Rosberg motorjánál találtak valamilyen problémát, ezért a monzai időmérő után az olasz és a szingapúri futamon nem használhatta az új motort, csak Japánban kapta vissza, ahol második lett. Legutóbb, Szocsiban kiesett, de nem motorgond, hanem egy kisebb gázpedálhiba miatt. Hamilton Szingapúrban szintén nem a motorja, hanem egy apró mechanikai probléma miatt állt ki, neki is a gázpedállal lehetett baja. 

 Wolff ennek ellenére állítja, a Mercedes amolyan kísérleti nyúl, feláldozza magát azzal, hogy tökéletesíti a motort. És nyer meg közben négyből három versenyt.



Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!