A mérnökök nyerték a Mexikói Nagydíjat
További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
Két nagy kérdés volt a 23 év után visszatérő Mexikói Nagydíj előtt: sikerül-e az Austinban címét megvédő Lewis Hamiltonnak lerajtolnia csapattársát, Nico Rosberget, és bírják-e a turbómotorok és a fékek a 2200 méter magasan fekvő pálya jelentette kihívásokat. Az elsőre nem, a másodikra viszont igen volt a válasz, de ettől még nem maradt el minden izgalom.
A rajtot, és mint bő 105 perccel később kiderült, a futamot is Nico Rosberg nyerte, nagyban annak köszönhetően, hogy az első hosszú egyenesben maga mögött tudta tartani a friss címvédő világbajnok Lewis Hamiltont.
A harmadik helyről induló Sebastian Vettel viszont nem járt ilyen jól, az első kanyarban összeakadt Daniel Ricciardóval, ami miatt defektet is kapott, majd később megpördült, kicsúszott, végül pedig a falban kötött ki. Már ennyi is elég lett volna a Ferrarinak, de Kimi Räikkönen sem fogott ki jó napot, a finn honfitársával, a williamses Bottasszal akadt össze Szocsi után újra, ám most a ferraris húzta a rövidebbet, és egyből kiesett. A legpechesebb viszont Fernando Alonso volt, akinek egy kör sem jutott Mexikóban.
Bottas végül dobogóig jutott, idén másodszor került be a legjobb három közé, miután a végén hatalmas csatában volt a mögötte érkező két Red Bull-lal, melyeket a másik Williamsben Felipe Massa követett.
A futam első fele elég kényelmes tempóban zajlott, a második felére viszont felpörögtek az események. Előbb akkor, amikor a Mercedes váratlanul felrúgta az előre betervezett taktikát, és kihívta Rosberget és Hamiltont is hirtelen kerékcserére az 50. kör környékén. A két pilóta úgy készült, már nem kell többet kiállniuk, de Rosberg azonnal bement a hívásra, Hamilton viszont egy körig kint maradt, és visszakérdezett, miért erőltetik a kerékcserét. A csapat nyerte a kérdezősködést, ráparancsoltak a világbajnokra, hogy menjen be, akinek nem volt más választása.
Pár körrel a kis Mercedes-közjáték után Vettel a falban találta magát, így jött a Safety Car, az újra rajt pedig a két Merci mögött hozott izgalmat. Azt a csatát Bottas nyerte, bár a nyakán nagyon ott volt a két Red Bull.
Futamgyőzelmével a német mercis visszavette második helyét az összetettben, és mivel az őt eddig előző Vettel pont nélkül zárt, előnye már 21 pont a ferraris előtt: Rosbergben 272, Vettelnek 251 pontja van két futammal a vége előtt, a harc tehát még mindenképp nyílt közöttük. A dupla kiesés duplán fájó lett a Ferrarinak, mivel Räikkönen is rontott egy helyet, őt Bottas előzte be a negyedik pozícióban.
A magasan fekvő pálya ritka levegője miatt komoly gondot jelentett a motorok és a fékek hűtése a kocsikon, előzetesen legalábbis ezt várta szinte mindenki. Ehhez képest csak a sauberes Felipe Nasr állt ki fékhiba miatt, Vettel és Räikkönen ütközés miatt nem fejezte be a versenyt, de az első körben kiálló Alonso sem túlmelegedés miatt nem ért célba.
Az összetett élmezőnye
- Lewis Hamilton, 345 pont
- Nico Rosberg, 272
- Sebastian Vettel, 251
- Valtteri Bottas, 126
- Kimi Räikkönen, 123
- Felipe Massa, 117
- Danyiil Kvjat, 88
- Daniel Ricciardo, 84
- Sergio Pérez, 68
- Max Verstappen, 47
A Mexikói Nagydíj végeredménye
- Nico Rosberg, Mercedes
- Lewis Hamilton, Mercedes
- Valtteri Bottas, Williams
- Danyiil Kvjat, Red Bull
- Danial Ricciardo, Red Bull
- Felipe Massa, Williams
- Nico Hülkenberg, Force India
- Sergio Pérez, Force India
- Max Verstappen, Toro Rosso
- Romain Grosjean, Lotus
Kiestek: Felipe Nasr, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso.