Sose volt ilyen kemény a Merci, Hamiltonékat is kikészíti: Alonso megijedt

2016.02.24. 12:48
Komoly fizikai teljesítmény kell hozzá. A spanyol persze nem kollégái egészségéért aggódik. Nico Hülkenberg nyerte a harmadik tesztnapot Barcelonában.

"A Mercedes-dominanciának koránt sincs vége, nagyon, nagyon erősek. Valószínűleg erősebbek, mint valaha, még az előző két szezonnál is jobbak. Ennyi kört mentek, még más okos dolgaik is lehetnek a kalapban" - mondta a harmadik tesztnap előtt Fernando Alonso.

Valóban ezt látni a 328 mercis körből, amit két nap alatt hozott össze Hamilton és Rosberg. A W07-es autó annyira megbízhatónak tűnik, hogy még a versenyzőit kikészíti, legalábbis fizikailag.

"Amikor két hónapig nem edzel, aztán lemész kondizni, azt megérzed. Így van ez a Forma-1-es autóval is. Remekül érzem magam, de sajog mindenem, a nyakam, a derekam" - nyilatkozta Hamilton, aki hétfőn két és fél versenytávot vezetett le a kocsival Barcelonában.

Hamilton ebéd után kapja vissza a W07-est
Hamilton ebéd után kapja vissza a W07-est

Rosberg másnap ennél is 16 körrel többet, így a Mercedes-vezetők úgy döntöttek, hogy nem hagyják őket egy egész napot vezetni, szerdán és csütörtökön délelőtt az egyik, délután a másik ül az autóba, hogy bírják fizikailag.

Rosberg kezdett szerdán, ebéd után váltja Hamilton, aki aztán csütörtök délben adja vissza a gépet a németnek.

"Eszméletlen, hova fejlődött a technika. Amikor 2007-ben elkezdtem, az első napokban lerobbant az autó, most meg a négy tesztnapomon többet megyek, mint akkoriban tízen" - hitetlenkedett Hamilton.

Ja, és még valami a témában: Alonso szerint a Mercedest csak egy csapat képes megállítani, természetesen ők, a McLaren-Honda, de legelőbb csak jövőre.

Lassan indult a harmadik nap, főleg Raikkönennek

A harmadik tesztnap nyugodtan indult, délelőtt csak az okozott bonyodalmat, hogy Carlos Sainz STR-jéről kerékcsere-gyakorlás után majdnem leesett egy kerék, így a boxutca végén le kellett parkolnia. A kocsit visszatolták, a körözés állt néhány percet.

Az először vezető Raikkönent ez nem nagyon zavarta meg, ugyanis a Ferrarival üzemanyagrendszeri problémák voltak, ezért csak negyed egy után tudott kigurulni a finn, idei első köreire.

Szintén ma ülhetett be először Magnussen a Renault-ba, Massa a Williamsbe, Nasr a Sauberbe, Kvjat a Red Bullba és Rio Haryanto a Manorba. Utóbbi meg is pördült fél egy után kicsivel, a második piros zászlót okozva.

Az idők egyelőre nem túl versenyképesek, Vettel csúcsa keddről 1:22.810.

Rosberg 70 körnél is többel zárt ebédig, Hamiltonra úgy százat saccolnak délutánra.

A sorrend egykor, ebédszünetben:

1    Hülkenberg        Force India        1m25.286s
2    Magnussen        Renault        1m26.014s
3    Rosberg        Mercedes        1m26.084s
4    Sainz        Toro Rosso        1m26.239s
5    Kvyat        Red Bull        1m26.497s
6    Massa        Williams        1m26.712s
7    Nasr        Sauber        1m26.840s
8    Button        McLaren        1m26.919s
9    Grosjean        Haas        1m26.955s
10    Haryanto        Manor        1m29.808s
    Raikkönen        Ferrari        idő nélkül

14:10: Vége az evésnek, a legfrissebb, Hamilton nyitja a délutánt a pályán.

14:45: Meglehetősen takarékon pörög a nap. Hamilton ideje a 10. helyre jó eddig, 1:27-es, nem rövid távra tesztel ma. Ahogy a többiek sem, kevés az esemény, illetve a jó köridő.

14:46: A legnagyobb esemény az, hogy Raikkönennek még mindig nincs köre, pedig ebéd előtt azt írta a Ferrari, csekkoltak mindent, és rendben vannak.

14:47: Csak noszogatni kellett, pályán a Ferrari, és készül az első gyors körére.

14:56: Itt is vannak a körök, a hatodik Raikkönen - 1:26.695. Tíz kör után újra a depóban, 13 van neki összesen.

15:04: A VW motorsportfőnöke, Wolfgang Durheimer azt mondta az Autosportnak, nem jönnek az F1-be, mert az túl instabil. Öt évre előre szeretnék tudni a szabályokat, amik ezidő alatt nem is változnak, ez szerinte kizárt a mai F1-ben. A másik, hogy a sorozat tulajdonosi köre is bizonytalan, a CVC állítólag megszabadulna a Forma-1-től. Ez is elriasztja őket a beszállástól, vagyis az F1 náluk "jelenleg nincs napirenden".

15:08: És ha már szabályok, a 2017-es szabályok fixálási határidejét március 1-ről április 30-ra tolták ki a keddi F1-bizottsági mítingen. A tervek között szerepel a szélesebb gumi, a szélesebb kasztni szélesebb szárnyakkal, vannak már pontos adatok is, de mindez még csak terv, amit el kell fogadniuk két hónapon belül. A motorszabályok abszolút a levegőben lógnak. Tippünk, hogy a motor marad változatlan jövőre is, a kocsikat viszont kiszélesítik, így érik el a kedden megszavazott 3 másodperces - körönkénti - gyorsulást.

15:12: Változás az élen, Hülkenberg megjavította a legjobbját, 1:24.232-re.

15:20: És változás mögötte is, Raikkönen jött fel a sarkába, így állnak most -

1    Hülkenberg        Force India        1m24.232s
2    Raikkönen        Ferrari        1m25.977s
3    Magnussen        Renault        1m26.014s
4    Rosberg        Mercedes        1m26.084s
5    Sainz        Toro Rosso        1m26.239s
6    Kvyat        Red Bull        1m26.497s
7    Massa        Williams        1m26.712s
8    Nasr        Sauber        1m26.840s
9    Button        McLaren        1m26.919s
10    Grosjean        Haas        1m26.955s
11    Hamilton        Mercedes        1m27.131s
12    Haryanto        Manor        1m29.808s

15:36:

Craig Scarborough - Autosport
Craig Scarborough - Autosport

Az autosportos Craig Scarborough skicce a jövő évre tervezett kasztnimódosításokról.

15:37: Massa a nap első százköröse. Hamilton nyolcadiknak jött fel.

15:44: Hülkenber, lágy gumi, új topidő -  1:24.032.

15:54: Raikkönen végzett épp a 31. körével, újra a depóban van.

15:57: Újabb top Hülkenbergtől -  1:23.110 - immár szuperlágy gumin. A Force India-Mercedes gyors, a Vettel-rekord 1:22.810 ultralágyon.

16:15: Körlista - Sainz, 115; Massa, 109; Nasr, 101; Magnussen, 94; Rosberg, 74; Kvyat, 73; Grosjean, 57; Hulkenberg, 54; Button, 51; Hamilton, 45; Raikkönen, 32.

16:25: Nézzék azokat a hullámokat a Force India oldaldobozán!

16:30: 121 kör Sainznak az STR-Ferrariban. Impresszív, mivel ez egy nagyon új kombináció, jó ideig Renault-motorra tervezték az STR11-es kasztnit.

17:02: A Renault kedd után szerdán is megadta magát, pontosan ugyanott, ahol tegnap. Piros zászló.

17:10: Újra zöld, Haryanto ment ki a Manor-Mercedesszel.

17:42: Grosjean a Haas-Ferrarival lágy gumin jött fel a második helyre - 1:25.874. Raikkönen a harmadik 1:25.977-tel, közepes gumival.

17:49: Magnussent a Renault-ban újra megpróbálták kiküldeni, de újra megállt a boxutca végén, addig sem jutott, mint az előbb. Nem kellett a piros zászló, mert a szerelők még biztonságosan vissza tudták húzni a garázsba.

17:54: Magnussennek sikerült elhagynia a boxutcát, és pár kör még bele is fért neki.

18:03: Hamilton 87 körrel végzett úgy, hogy csak délután ment. A Mercedes összeszedett újabb 161-at szerdán.

18:04: Vége a napnak, mindenki visszatért a depóba. Folytatás csütörtökön.

Barcelonai teszt, 3. nap, végeredmény


1    Hülkenberg        Force India        1m23.110s
2    Grosjean        Haas        1m25.874s
3    Raikkonen        Ferrari        1m25.977s
4    Magnussen        Renault        1m26.014s
5    Rosberg        Mercedes        1m26.084s
6    Sainz        Toro Rosso        1m26.239s
7    Nasr        Sauber        1m26.392s
8    Hamilton        Mercedes        1m26.421s
9    Kvyat        Red Bull        1m26.497s
10    Massa        Williams        1m26.712s
11    Button        McLaren        1m26.919s
12    Haryanto        Manor        1m28.249s

Körtoplista:

Sainz, 161 kör
Nasr, 115
Magnussen, 110
Massa, 109
Hulkenberg, 99
Hamilton, 87
Grosjean, 82
Haryanto, 77
Raikkönen, 77
Rosberg, 74
Kvyat, 74
Button, 71