További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Régóta probléma a Forma-1-ben, hogy látványosabbá, a nézők számára vonzóbbá kellene tenni a versenyeket, ezért is döntöttek úgy, hogy a 2017-es szezonra új szabályokat hoznak a kocsik kinézetében, hogy gyorsítsák azokat.
Az aerodinamikai fejlesztésektől és a szélesebb gumiktól 3-4 másodperces gyorsulást várnak, a 2016-os szezont nyitó Ausztrál Nagydíj időmérője alapján viszont azt mondhatjuk, hogy
Azt már a közvetítésünkben is jeleztük, hogy a 13. helyről rajtoló Jenson Button a McLarennel gyorsabb időt autózott, mint amivel tavaly Lewis Hamilton megszerezte az év első pole pozícióját, a gyorsulás viszont nemcsak a Hondánál látható, hanem a teljes mezőnyben.
Az Ausztráliában versenyző 22 pilóta közül 16-an ugyanannál a csapatnál vezetnek idén is, ahol tavaly, az ő 2015-ös és 2016-os időmérőn elért eredményeit összevetve azt látjuk, hogy 2,658 másodperccel jár előrébb a mezőny idén, mint egy éve – az összevetésből kihagytuk a két McLarent, tavaly ugyanis még nagyon visszafogott teljesítményre volt képes a friss Honda-motor, ráadásul Fernando Alonso helyére a most Renault-pilóta Kevin Magnussen ugrott be. Ha a McLarenek idejét is néznék, több mint 3 másodperces gyorsulást kapnánk.
1. Lewis Hamilton | 1:26.327 | 1:23.837 | 2,49 másodperc |
2. Nico Rosberg | 1:26.921 | 1:24.197 | 2,724 |
3. Sebastian Vettel | 1:27.757 | 1:24.675 | 3,082 |
4. Kimi Räikkönen | 1:27.790 | 1:25.033 | 2,787 |
5. Max Verstappen | 1:28.868 | 1:25.434 | 3,434 |
6. Felipe Massa | 1:27.718 | 1:25.458 | 2,26 |
7. Carlos Sainz Jr. | 1:28.510 | 1:25.582 | 2,928 |
8. Daniel Ricciardo | 1:28.329 | 1:25.589 | 2,74 |
9. Sergio Pérez | 1:29.209 | 1:25.753 | 3,456 |
10. Nico Hülkenberg – Force India | 1:29.208 | 1:25.865 | 3,343 |
11. Valtteri Bottas – Williams | 1:28.087 | 1:25.961 | 2,126 |
12. Fernando Alonso – McLaren* | 1:32.037 | 1:26.125 | 5,912 |
13. Jenson Button – McLaren** | 1:31.422 | 1:26.304 | 5,118 |
16. Marcus Ericsson – Sauber | 1:31.376 | 1:27.435 | 3,941 |
17. Felipe Nasr – Sauber | 1:28.800 | 1:27.958 | 0,842 |
18. Danyiil Kvjat – Red Bull | 1:29.070 | 1:28.006 | 1,064 |
* Fernando Alonso helyett Kevin Magnussen vezette a még csak takarékon induló McLarent.
** Jenson Button a saját autóját vezette, de a Honda tavaly év elején biztosan nem a maximumot nyújtotta.
Ugyan a Lotusból idén Renault lett és a pilótákat is lecserélték, de ha megnézzük az időket, azt kapjuk, hogy tapasztalatlanabb pilótákkal, új vezetés és háttérstáb mellett is 0,959 és 1,738 másodpercet gyorsult az enstone-i csapat.
A McLareneket leszámítva a sauberes Marcus Ericsson javult a legtöbbet, ő csaknem 4 másodperccel volt gyorsabb szombaton, mint a 2015-ös idénynyitón, Hamilton 2,49, Rosberg pedig 2,724 másodpercet javult, míg a Ferrarinál Vettel 3,082, Räikkönen pedig 2,787 másodperccel ment jobb időt.
Mivel még az időmérő harmadik harmadában is csak a szuperlágy gumit tették fel a versenyzők, a Pirelli által idénre kifejlesztett még gyorsabb ultralágyat még nem használták, ezért a minimális gumifejlesztés és a motorfejlesztés jelenti a gyorsulást. Erre jönne rá a jövőre az aerodinamikától várt 3-4 másodperc gyorsulás, na meg az, amit a télen fejlesztenek a csapatok a motorokon. Ha ez nem is lesz 2,5 másodperc, 1 bőven várható tőlük, vagyis
Persze csak akkor, ha valóban jönnek jövőre a szélesebb gumikon futó, szélesebb kasztnijú autók, és nem csúsztatják el a szabálymódosítást, például azért, mert látjuk az F1-vezetők, hogy komolyabb átépítés nélkül is elérhető a jelentős gyorsulás. Eddig ugyanis a széles Pirelliken kívül semmiben nem tudtak megállapodni egymással az istállók, és most már látják is, gyorsulnak anélkül is, hogy belenyúlnának a kasztni- és motorszabályokba.