Mégis marad a kieséses időmérő a Forma-1-ben
További Forma-1 cikkek
- Sajtóhírek szerint eldőlt Schumacher jövője
- Michael Schumacher lánya férjhez ment, ebben a ruhában mondta ki a boldogító igent
- A világ egyik leghíresebb sportolója elárulta, hogy egész életében depresszióval küzdött
- Véget ért egy korszak: a nyolcszoros futamgyőztes Daniel Ricciardót leváltotta az RB
- Verstappen elismerte, előrébb hozhatja a visszavonulását az FIA hozzáállása miatt
Mégsem törlik el azonnal a nagy port kavart kieséses időmérőt a Forma-1-ben, értesült az Autosport. Sőt, semmit nem változtatnak rajta, marad ugyanúgy a jövő heti, Bahreini GP-re, ami után újra megvizsgálják, kezdjenek-e vele valamit.
Ausztráliában mutatkozott be a rendszer a múlt hétvégén, de olyan eseménytelen lett így a kvalifikáció, hogy a csapatfőnökök vasárnap egyhangúan úgy döntöttek, törlik, és visszaállnak Bahreintől a 10 éve használt lebonyolításra.
Csakhogy döntésüket az F1-bizottságnak is egyhangúan kellett volna megszavaznia, ez pedig nem sikerült csütörtökön. Ebben a testületben 26-an voksolhatnak, nem csak a csapatvezetők vannak benne, hanem a sportág irányítóinak, szponzoroknak és a gumiszállító Pirellinek is van képviselője. Utóbbi a héten elmondta, nem támogatja a régi rendszer visszaállítását, és a Force India, valamint a Williams sem volt teljesen az új ellen. Ők köztes megoldást javasoltak, az első két időmérő harmad legyen kieséses, a harmadik a szokásos, de végül ennyit sem változtattak. Azt nem tudni pontosan, kiken bukott meg a visszaállás.
Az általános vélekedés az, hogy egy futam után ne vessék el a kiesést, következtetést inkább vonjanak le több próba után. Annak ellenére, hogy Melbourne-ben Bernie Ecclestone is szarnak nevezte az újítást, és senki nem beszélt róla pozitívan.
Lényeg, hogy Bahreinben hasonló várható, mint Ausztráliában, ahol négy perccel az időmérő vége előtt megvolt, ki indul a pole pozícióból, és a legtöbb pilóta már ekkor a depóban sétálgatott. Hacsak szorosabb nem lesz a sorrend az élen, és a csapatok nem akarnak annyira spórolni a lágy/szuperlágy gumikkal, mint Melbourne-ben.