A Red Bull Ricciardo-szívatásánál csak a magyarázata cikibb

2016.05.30. 10:26

Csapata, a Red Bull Racing idétlen hibája miatt veszítette el a monacói győzelmet Daniel Ricciardo: második, utolsó kerékcseréjénél nem voltak ott a kerekek, amikor kiállt a depóba, emiatt 9 másodperccel tovább vesztegelt. 

A pályára így épp Lewis Hamilton mögé tért vissza, akinél bár sokáig gyorsabb volt, a szűk utcai pályán képtelen volt megelőzni, így csak második lett.

Chris Horner csapatfőnök állt ki aztán, hogy magyarázza a bizonyítványt.

"Láttuk, hogy Hamilton egy körrel korábban ultralágy gumit rakat fel, amiről úgy gondoltuk, neccesen tartana ki a célig, szóval Danielnek eggyel keményebb gumit (szuperlágyat) terveztünk. Félreértés történt, és nem olyan gumi volt a garázsban, amilyennek lennie kellett volna. A boxutca fala helyett Monacóban a boxok fölött ülünk, alattunk a garázs, a gumik a garázsban és amögött is vannak, kerékmelegítőkbe csomagolva.

Sajnos, amiket fel akartunk rakatni, nem voltak kéznél, hanem a garázs hátuljában voltak. Kavarodás volt, mert a szerelők lágy gumikat készítettek elő (szuperlágy helyett). Nem kifogásokat keresve, nyilván erre nem is létezik egy sem, de itt annyira szűkösek a garázsok, hogy megoldhatatlan esőgumikat, átmenetiket és három különböző száraz gumit tárolni két kocsira.

Kommunikációs hiba volt, ami fél perccel az események előtt derült ki. Ebből egy normál munkanapon semmiféle probléma nem lett volna, de ez Monaco, ami persze minden csapatnak egyformán nehéz feladat, pláne, hogy a felső szinten ülünk. A versenymérnökök így nem látják, hogy milyen gumik vannak a garázsban. De még ki kell elemeznünk, hogyan történhetett ez meg, mert még egyszer nem történhet meg."

Magyarul: rossz gumikkal várták Ricciardót, szuperlágy helyett lágyakkal, mert nem volt elég hely a garázsban.

Amikor a tévedésre rájöttek, már nem volt elég idejük kicserélni azokat, így a versenyzőnek várakoznia kellett.

"A késlekedés ellenére is egymás mellett jöttek ki a depóból, ami azt mutatja, Daniel bevezető köre mennyire gyors volt, és Lewis kivezetője milyen lassú volt. Annyit tehetünk, hogy elnézést kérünk Danieltől, mivel nem szolgáltuk ki megfelelően - kért bocsánatot Horner, de a pilótáját ez nem igazán vigasztalhatta.

Főleg mert, ha azokat a lágy gumikat rakják fel neki, amik kéznél voltak, ugyanúgy megnyerte volna a futamot, mint a szuperlágyakkal. Kicsit talább lassan lett volna egy körön, de annyival nem, hogy Hamilton megelőzhesse. Egy olyan kaliberű pilóta mellett, mint ő - vagy Hamilton - ezen a szűk pályán nem lehet elmenni, ha nincs különösebb gond a kocsival vagy a gumival. Pontosan ezt láttuk náluk, csak fordítva: hiába volt jó pár körön át Ricciardo sokkal gyorsabb a kerékcserék után, Hamilton lezárta a kapukat.

Vagyis a Red Bull döntése duplán volt rossz: még a hibájuk - a lágy kikészítése - is jól sült volna el, de ők még ezt is a legrosszabb döntésre tudták változtatni azzal, hogy visszaküldték a szuperlágy gumikért a szerelőket. Mintha a sors is azt akarta volna, hogy a rossz választás is jól süljön el, de a csapatnak még ezt is sikerült elrontania.

Ráadásul Ricciardónak a lágy gumin egyáltalán nem kellett volna spórolnia. A táv kétharmada hátra volt, az ultralágy épphogy, a szuperlágy megfelelően, a lágy simán kitartott a célig - a harmadiknak befutó Sergio Perez utóbbival ért be, minden gond nélkül. Nem is maradt le sokkal, tíz másodperc körüli hátránnyal érkezett.

Nem csoda, Ricciardo inkább nem is mondott semmit a célban.

A történteket nem igazán akarom kommentálni. Nem tudom, hogy történhetett. Nem én szóltam be, hogy ki akarok jönni új gumiért, a csapat hívott ki engem, szóval...

Az ausztrál két héten belül ráadásul második biztos győzelmét veszítette el, mert legutóbb, Barcelonában is vezetett, amikor a nyerő stratégiáról futam közben átrakták egy fals taktikára, indokaik szerint, hogy levédjék a Ricciardót üldöző ferraris Vettel taktikáját. Ricciardo a váltás miatt akkor negyedik lett.

Sem akkor, sem most nem beszélt arról Horner, hogy a csapaton belül személy szerint ki hozta meg ezeket a döntéseket.