Szenzációs utolsó körös, Merci-ütközéses Hamilton-győzelem
További Forma-1 cikkek
- Nem alakul jól a búcsú, Hamiltonnak a mezőny végéről kell indulnia utolsó mercedeses futamán
- Alig kezdődött el az utolsó versenyhétvége, jelentős hátrányba került a Ferrari
- Negyedik világbajnoki címe után újabb örömhírt osztott meg rajongóival Max Verstappen
- Riválisa szerint Max Verstappen évek óta terrorizálja a többi F1-es pilótát
- Hamarosan kikerül az F1-es naptárból Max Verstappen hazai versenyhétvégéje
Hamilton elhúzott a startnál, 2016-ban ilyen jól még nem rajtolt, de Button is remekül indult, simán átvette a második helyet Hülkenbergtől, aki pocsékul kezdett, ötödiknek is visszaesett, de végül a negyediket sikerült megtartania.
Button hét körön át tudta tartani Raikkönent, Rosberg nagyon jött, és hamar le is nyomta a McLaren-Hondát. Hülkenberg közben már nyolcadiknak esett vissza, megelőzte Verstappen, Ricciardo és Vettel is. A német leelőzte az ausztrált is.
Hülkenberg és Alonso indította a kerékcseréket a 9. körben, Button a 10.-ben megelőzte, hogy mindenki elmenjen mellette, és ő is gumit cserélt. Rengeteg előzés volt az első körökben.
Rosberg is hamar új gumikat tetetett fel, a 11.-ben. A menők korai kiállása miatt folyamatos maradt az előzgetés a pályán, a depóból visszatérve Rosberg újra simán kezdett átmenni a mezőnyön.
Az élen Hamilton fél célegyenesnyire növelte az előnyét Raikkönen előtt 15 kör alatt, Verstappen, Vettel, Ricciardo jött mögöttük, míg az ausztrál a kör végén kereket nem cserélt.
Rosberg negyedik volt, 25 másodpercre a még kerékcsere nélkül vezető Hamiltontól.
A 20. körre állt be valamelyest a futam, de szerencsére még ekkor is sokkal sűrűbb volt a mezőny, mint általában. Egyre jobban csepergett, de még nem annyira, hogy átmeneti gumikat tudjon felrakatni Hamilton a 22. körben. Ráadásul a bal hátsója cseréjét el is rontották, 2-3 mp-et veszített az angol, így csak Rosberg mögé tudott visszajönni a pályára.
Raikkönen is felrakatta a következő szett gumit a következő körben. Vettel, Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen lett a sorrend a kerékcserék után, persze Vettel ekkor még nem járt a boxban.
A 25. körben Hülkenberg már másodszor állt ki gumiért, amikor Vettel még egyszer sem volt. Ezért-e, vagy törmelék miatt, de
A jobb hátsó gumi cafatokban lógott a felnin, nagy része szétszóródott a pályán, takarítani kellett, jöhetett a SC. Nem is keveset, öt kört töltött bent a biztonsági kocsi. A 32. körben indult újra a futam, Rosberg került az élre Hamilton előtt.
A német a frissebb gumin először elhúzott egy kicsi a csapattársától, de Hamilton gyorsan képes volt kétmásodpercben maximálni a különbséget. A 45.-ben ezt egyre csökkentette, miután Rosberg az egyik jobbosban lefutott a pályáról, és értékes métereket veszített. A bajnok arra készült, hogy egy kerékcserével végigmegy - ehhez kedvezett neki a biztonsági kocsi -, míg Rosbergnek 60 kört kellett volna megtennie ugyanazzal a szett gumival, ami meglehetősen lehetetlennek tűnt.
Az 55.-ben Hamilton mégis kiállt új szettért, lágyakat kapott, egy kör múlva jött Rosberg is, ám ő szuperlágyakat, gyorsabb gumikat használt a hátra lévő 15 körre. Hamilton rá is kérdezett a rádión, hogy miért, mérnöke azt mondta, hogy mert
ezt látják a jobb megoldásnak.
Verstappen vezetett közben, még akkor is, mikor már csak 11. kör volt hátra, ám a Mercik rohamosan jöttek fel rá, és Rosberg egy kisebb csata után a következő kanyarban, 10 körrel a vége előtt simán meg is előzte a hollandot.
Hamilton viszont beragadt mögé, letöltött mögötte két kört, amíg sikerült, végülis simán, elmennie mellette. Lekörözöttek között voltak, Verstappen is folyamatosan nyithatta a hátsó szárnyát, leginkább emiatt tudott tovább Hamilton előtt maradni.
Bő 1,5 másodpercre ment fel a különbség Rosberg és Hamilton között, és öt körre voltak a céltól, amikor ezt 1,1-re sikerült faragni. A szárnyat így még nem nyithatta viszont, ahhoz 1 mp-en belüli különbség kellett volna.
Verstappen gyorsan leszakadt róluk, Raikkönen bőven vezetett Ricciardo előtt, miközben Hamilton másodperc alá ment Rosbergre, és nyithatta a DRS-t.
Lekörözöttek közé kerültek viszont ismét, így az angol nem tudott előzéssel próbálkozni, és úgy tűnt, nem is gyorsabb eléggel ahhoz csapattársánál, hogy megelőzze. Egyetlen esélye maradt, az utolsó kör. Beleadott mindent az első kanyarban, és rá is ment Rosbergre, majd a kanyargós egyenesben le is gyorsulta, vezetett.
Hamilton lekényszerült a pályáról, egy légterelő letört az autójáról, Rosbergén viszont lelazult az első szárny, és pár méter múlva, amikor újra egymás mellett volt a két autó, nagy szikrázással le is esett. Ez után ment el mellette Hamilton. A koccanás előtte igen kemény volt, Hamiltonnak óriási mázlija, hogy tovább tudott menni, a Mercedesnek meg hogy nem maradt ott mindkét kocsija abban a kanyarban. Az ütközésüket vizsgálják is, Rosberg kicsit izgulhat, bár valószínűbb, hogy nem büntetik.
Wolff és Lauda, a Mercedes két csapatfőnöke azt mondta, Rosbergnek fékhibája volt, de maga a versenyző csak annyit említett, hogy kicsit túlmelegedtek a fékek. Hamiltont hibáztatta, mondván, az angol "belékanyarodott". Arról nem beszélt, hogy ő miért ment egyenesen a jobbosban.
Rosberg az utolsó fél körre a szárny nélkül teljesen lelassult, Hamilton elment, a németet utolérte Verstappen és Raikkönen is, könnyen meg is előzték. Rosberg negyedik lett, 24 pontos előnye 11-re csökkent a bajnokságban.
A dobogón Hamilton minden idők legrövidebb interjúját adta, a németajkú közönség erősen kifütyülte. Az angol mosolyogva vette tudomásul, és csak annyit mondott, Rosberg a végén hibázhatott vagy fékproblémája volt.
Az Osztrák GP végeredménye
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h27m38.107s |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 5.719s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 6.024s |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 16.710s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 30.981s |
6 | Jenson Button | McLaren/Honda | 37.706s |
7 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 44.668s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 47.400s |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 Lap |
10 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1 Lap |
11 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1 Lap |
12 | Jolyon Palmer | Renault | 1 Lap |
13 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
14 | Kevin Magnussen | Renault | 1 Lap |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
16 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1 Lap |
17 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 2 Laps |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 7 Laps |
19 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 7 Laps |
20 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 8 Laps |
- | Sebastian Vettel | Ferrari | Tyre |
- | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | Retirement |