Hamilton hülyéskedik a Forma-1-gyel

2016.08.03. 16:24

Lewis Hamilton számai fantasztikusak a Spanyol GP óta, amikor az első körben összeütközött csapattársával, Nico Rosberggel, és mindketten kiestek. Az volt a bajnokság ötödik versenye, előtte mindet Rosberg nyerte.

Azóta viszont Hamilton:

  • hétből hatszor győzött, (Rosberg egyszer)
  • 43 pontos hátrányból 19 pontos előnyt fabrikált
  • 7 futamon 62 ponttal szerzett többet Rosbergnél, ez majd' 2,5 versennyi pont

Mindezt úgy, hogy takarékon autózott. Már a Hungaroringen is, ahol végig 1-2 másodperccel vezetett Rosberg előtt, és annyival is verte, majd Hockenheimben szintén, ahol 6 mp-cel futott be Daniel Ricciardo előtt.

Hamilton nyer Hockenheimben
Hamilton nyer Hockenheimben

Magyarországon még nem, Németország után viszont már beszélt is róla.

Van egy motorkvóta, amit elhasználhatsz, én a közelében sem voltam. A második vagy a harmadik körben lefojtottam a motoromat, de el tudtam szakadni. Amikor azt mondták, nyomjam, feltekertem. Csak a hajrában volt erre szükségem, amikor elkezdtek rám jönni, és négy-öt körön át a gumit is kíméltem. 11 másodpercről hat másodpercig engedtem, ekkor kapcsoltam vissza normál versenymódba, és újra növelni tudtam kicsit a fórt.

A múlt héten is pedzegettük már, hogy Rosberg nem készteti teljes erőbedobásra, Hockenheimben végképp ez volt a helyzet, a német csak negyedik lett. A két RBR - Ricciardo és Verstappen - szintén nem volt képes rendesen nyomni.

Csapatfőnöke, Toto Wolff is elismerte, amikor azt mondta Hamiltonról, hogy "a srác nagyszerű tehetség és fergetegesen gyors, ha jó napja van, verhetetlen". Ő világított rá viszont arra is, hiába jobb sokkal Hamilton Rosbergnél, a végéig még nagyon nehéz napjai lehetnek az angolnak:

De ez egy technikai sport. Emiatt nem nyer meg minden versenyt.

Jól tudja ezt Hamilton is, főnöke sem véletlenül hozta fel a technikát, ugyanis míg Rosberg a harmadik motorját használja a maximális ötből, Hamilton az ötödiket. Nincs már szabadon felhasználható új turbója és hőenergia-visszanyerő rendszere (MGU-H), amint megkapja bármelyikből a hatodikat, az utolsó rajthelyre kényszerül.

Emiatt nyer Hamilton takarékon.

Próbálom a legtovább megtartani ezt a motort, hosszabbítani az élettartamát. De fogalmam sincs, mikor száll el, megjósolhatatlan. Olyan jól bánok vele, ahogy csak tudok. Remélhetőleg megkíméltem annyira, hogy a következő futamot még kibírja, de Spában vagy Monzában kimúlhat. Hamarosan kifutok a motorokból.

A spái Belga GP lesz a következő, négy hét múlva, egy hétre rá jön Monza. Hamilton előnye még nincs futamnyi, a 19 pontot egy motorcsere miatti indulásnak köszönhetően akár egy hétvége alatt is ledolgozhatja Rosberg.