A nap, amikor egy 19 éves újraértelmezte a Forma-1-et

További Forma-1 cikkek
-
Fennállása legnagyobb főszponzori szerződését kötötte meg a legendás F1-istálló
- Hamilton biztatóan kezdett a Ferrarinál, gyorsabb volt Leclerc-nél
- 2025 – az év, amikor a káromkodás dönthet a F1 bajnoki címéről
- Lewis Hamilton életében először magára öltötte a Ferrari overallját
- Történelem az F1-ben: első alkalommal lesz női versenymérnöke az egyik pilótának
A legfontosabb: a világbajnokság az utolsó futamon dől el, mert Lewis Hamilton megnyerte a Brazil GP-t, csapattársa, Nico Rosberg második lett. Így 12 pontra csökkent köztük a különbség, Abu-Dzabiban a németnek egy harmadik hely is elég a vb-címhez.
A Mercedes szempontjából nagyjából ennyi volt az interlagosi futam, de szerencsére ennél százszor több történt, az eső káoszfutammá alakította a versenyt.
- 10 perccel elhalasztották a rajtot
- az autók csak a biztonsági kocsi felvezetésével startolhattak
- Ericsson, de főleg Raikkönen, majd Massa is nagyon elszállt
- kétszer kellett leállítani a versenyt
- a safety car úgy a futam felét a pályán töltötte
- a verseny 3 órán át tartott
- Max Verstappen úgy lett harmadik, hogy az utolsó újraindításnál, 15 körrel a vége előtt 16. volt
Valójában a 19 éves RBR-pilótáról szólt az egész futam, ha Hamiltont nem számítjuk. Az angol az élen folyamatosan meglépett, a holland szorongatta meg a legjobban, amikor féltávnál Rosberget szenzációsan előzve egy másodpercre feljött mögé. Közelebb nem jutott, mert az angol ekkor növelte a tempót, és megint ellépett.
Kellett ehhez persze az is, hogy Verstappen nagy sebességnél keresztbe álljon a célegyenes elején. Óriási csúszott, de még nagyobbat fogott a tinédzser, lehet, hogy az évszázad mentését mutatta be. Szerencséje is volt, elkerülte a szalagkorlátot.
Rosberg viszont ennek ellenére sem tudta visszaelőzni, megtartotta a második helyet a szupertehetség. Ekkor csapat állította kemény feladat elé, átmeneti gumikat rakatott az autójára, amivel ugyan egy picit gyorsult, de amikor pár kör múlva az eső újra erősödött, kénytelen volt visszaváltani esőgumira egy extra boxkiállással.
Ekkor esett vissza az utolsó helyre, tizenhatodiknak, ahonnan megmagyarázhatatlanul egyszerűen jött vissza a harmadik helyre. Előzött mindenkit, aki előtte volt, teljesen más íveket autózott, mint a többiek, szélesebben kanyarodott, és lehagyta az összes kocsit. Egyszer szenvedett meg kicsit, Vettellel, a négyszeres világbajnokot csak másodszorra tudta megelőzni.
Ayrton Senna 1993-as doningtoni első köre juthatott eszünkbe az esőben, Verstappen nagyjából olyan könnyedén autózta körbe a többieket, köztük sokszoros világbajnokokat is. Elképesztő és hihetetlen volt nézni, mintha újraértelmezte volna a Forma-1-et és az autóvezetést: a lehető legésszerűbben használta ki a körülményeket és csodálatosan érezte a határokat. Végképp bebizonyította, hogy az F1-történelem egyik legnagyobb tehetsége, és hogy nem lesznek előtte határok vagy rekordok, amiket ne lenne képes megdönteni.
"Sokat gokartoztam esőben és sokat vezettem az F3-ban is, és ha az ember alatt jó autó van, azzal jó dolgokat lehet kezdeni. Leginkább az érzésről szól ez a dolog" - mondta a főszereplő az előzéseiről.
Arra, hogy mi lett volna az elhibázott interes váltás nélkül, olyan jól válaszolt, mint ahogy vezetett:
Igen, anélkül meglett volna a második hely. De így legalább jól szórakoztam, és nagyon jól éreztem magam.
A Brazil GP végeredménye
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 3h01m01.335s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 11.455s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 21.481s |
4 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 25.346s |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 26.334s |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 29.160s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | - |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | - |
9 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | - |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | - |
11 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | - |
12 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | - |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | - |
14 | Kevin Magnussen | Renault | - |
15 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | - |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda | - |
- | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | - |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | - |
- | Jolyon Palmer | Renault | - |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | - |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | - |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | - |
(Borítókép: Mark Thompson/Getty Images)