El se tudják képzelni, milyen veszélyes volt a Brazil GP

2016.11.15. 08:11

Felháborodtak a szurkolók, amikor a Brazil Nagydíj leállítása utáni újraindítási próbálkozás kudarcba fulladt, és gyorsítás helyett a kocsik visszatértek a depóba. A pilóták többsége menni akart, de Charlie Whiting versenyigazgató nem engedte őket.

Hétfőre kiderült, leginkább mert az előrejelzések az eső erősödését jósolták, az időjárás legkedvezőtlenebb szakaszát így próbálta meg kibekkelni a Forma-1: sikerült is, kis idő múlva újraindultak, és végig tudták futni mind a 71 kört.

A drukkerek nem értették a leállást, pedig Carlos Sainz Jr. szerint teljesen érthető volt, hogy Whitingék nem hagyták őket körözni.

Könnyű otthonról mondani, hogy ezek az emberek miért nem versenyeznek, ez már nem is Forma-1. Belülről egészen hihetetlenül veszélyes volt és nehéz. Kimi pont előttem pördült ki, tíz méteren múlt, hogy 300-zal eltrafáljam a kocsiját.

300-ról nullára, képzelhetik annak az ütközésnek az erejét. A vízen megúsztak a kocsik, nem hibáztatom a versenyigazgatót, hogy csínján bánt a körülményekkel. Nagyon, nagyon nehéz volt odakint" - idézte a spanyolt a Motorsport.com.

Sem Kimi Raikkönen, sem Marcus Ericssson, sem Felipe Massa összetört roncsát nem trafálta el senki, ahogy Sebastian Vettel és Fernando Alonso kipördült autóját sem. Mindannyian nagyjából ugyanott, a célegyenesre vezető hosszú balos ív környékén kerültek bajba, de megúszták.

Nézzük csak meg, mi történt, amikor ugyanitt nem voltak ennyire szerencsés véletlenek. 2003-ban a szintén esős Brazil GP-n Mark Webber törte tropára a Jaguarját, majd a törmelékekbe Fernando Alonso futott bele a Renault-val, és rendezte le a kocsiját. Egyikük sem sérült meg, de azt a futamot is leállították, természetesen.

Öt és szűk 10 éve is történt itt halálos baleset brazil túrakocsifutamon, 2011-ben Gustavo Sondermann - esőben - , 2007-ben Rafael Sperafico vesztette életét, amikor karamboljuk után autójuknak ütköztek az utánuk jövők.

Webber két évvel ezelőttről is tud mesélni, amikor már Porsche-pilótaként a WEC-ben, a hosszútávú vb brazil futamán kvázi kettétört a gépe egy óriási bukásban. Az ausztrálnak ekkor sem lett semmi baja.

Ezek után végképp elfogadható, hogy most az F1-versenyigazgató nem kockáztatott, pláne, hogy két éve, a szuzukai esőversenyen sérült meg halálosan Jules Bianchi, aki 2015 júliusában halt meg.

"Érthető volt a versenyirányítás döntése, a körülmények a határon voltak egész nap. A pilóták biztonságát tartották szem előtt. Nagyszerű, hogy a végén mégis sikerült elengedni a futamot, és fantasztikus versenyt láthattunk" - dicsérte a döntéshozókat Chris Horner Red Bull-főnök.