El se tudják képzelni, milyen veszélyes volt a Brazil GP
További Forma-1 cikkek
- Sajtóhírek szerint eldőlt Schumacher jövője
- Michael Schumacher lánya férjhez ment, ebben a ruhában mondta ki a boldogító igent
- A világ egyik leghíresebb sportolója elárulta, hogy egész életében depresszióval küzdött
- Véget ért egy korszak: a nyolcszoros futamgyőztes Daniel Ricciardót leváltotta az RB
- Verstappen elismerte, előrébb hozhatja a visszavonulását az FIA hozzáállása miatt
Felháborodtak a szurkolók, amikor a Brazil Nagydíj leállítása utáni újraindítási próbálkozás kudarcba fulladt, és gyorsítás helyett a kocsik visszatértek a depóba. A pilóták többsége menni akart, de Charlie Whiting versenyigazgató nem engedte őket.
Hétfőre kiderült, leginkább mert az előrejelzések az eső erősödését jósolták, az időjárás legkedvezőtlenebb szakaszát így próbálta meg kibekkelni a Forma-1: sikerült is, kis idő múlva újraindultak, és végig tudták futni mind a 71 kört.
A drukkerek nem értették a leállást, pedig Carlos Sainz Jr. szerint teljesen érthető volt, hogy Whitingék nem hagyták őket körözni.
Könnyű otthonról mondani, hogy ezek az emberek miért nem versenyeznek, ez már nem is Forma-1. Belülről egészen hihetetlenül veszélyes volt és nehéz. Kimi pont előttem pördült ki, tíz méteren múlt, hogy 300-zal eltrafáljam a kocsiját.
300-ról nullára, képzelhetik annak az ütközésnek az erejét. A vízen megúsztak a kocsik, nem hibáztatom a versenyigazgatót, hogy csínján bánt a körülményekkel. Nagyon, nagyon nehéz volt odakint" - idézte a spanyolt a Motorsport.com.
Sem Kimi Raikkönen, sem Marcus Ericssson, sem Felipe Massa összetört roncsát nem trafálta el senki, ahogy Sebastian Vettel és Fernando Alonso kipördült autóját sem. Mindannyian nagyjából ugyanott, a célegyenesre vezető hosszú balos ív környékén kerültek bajba, de megúszták.
Nézzük csak meg, mi történt, amikor ugyanitt nem voltak ennyire szerencsés véletlenek. 2003-ban a szintén esős Brazil GP-n Mark Webber törte tropára a Jaguarját, majd a törmelékekbe Fernando Alonso futott bele a Renault-val, és rendezte le a kocsiját. Egyikük sem sérült meg, de azt a futamot is leállították, természetesen.
Az interlagosi pálya utolsó ötöde veszélyes - bár kétségtelenül zseniálisan hangulatos - , egy katlanban van a célegyenes, illetve az arra vezető hosszú balkanyar. Nincs semmi bukótér, ha egy autó karambolozik, a pályán is marad, és iszonyú nagy az ütközésveszély.
Öt és szűk 10 éve is történt itt halálos baleset brazil túrakocsifutamon, 2011-ben Gustavo Sondermann - esőben - , 2007-ben Rafael Sperafico vesztette életét, amikor karamboljuk után autójuknak ütköztek az utánuk jövők.
Webber két évvel ezelőttről is tud mesélni, amikor már Porsche-pilótaként a WEC-ben, a hosszútávú vb brazil futamán kvázi kettétört a gépe egy óriási bukásban. Az ausztrálnak ekkor sem lett semmi baja.
Ezek után végképp elfogadható, hogy most az F1-versenyigazgató nem kockáztatott, pláne, hogy két éve, a szuzukai esőversenyen sérült meg halálosan Jules Bianchi, aki 2015 júliusában halt meg.
"Érthető volt a versenyirányítás döntése, a körülmények a határon voltak egész nap. A pilóták biztonságát tartották szem előtt. Nagyszerű, hogy a végén mégis sikerült elengedni a futamot, és fantasztikus versenyt láthattunk" - dicsérte a döntéshozókat Chris Horner Red Bull-főnök.