Szörnyetegeket teremtenek a Forma-1-ben
További Forma-1 cikkek
- Nem alakul jól a búcsú, Hamiltonnak a mezőny végéről kell indulnia utolsó mercedeses futamán
- Alig kezdődött el az utolsó versenyhétvége, jelentős hátrányba került a Ferrari
- Negyedik világbajnoki címe után újabb örömhírt osztott meg rajongóival Max Verstappen
- Riválisa szerint Max Verstappen évek óta terrorizálja a többi F1-es pilótát
- Hamarosan kikerül az F1-es naptárból Max Verstappen hazai versenyhétvégéje
A volt F1-pilóta, jelenleg Sky-kommentátor Martin Brundle az Autosport napokban zajló motorshow-ján beszélt az idei új autókról és szabályokról, illetve arról, hogy ezek hogyan fogják megváltoztatni a versenyeket.
A gépekről áradozott, mivel ő kipróbálhatta az utóbbi évek kocsijait is, így biztosan nem alaptalanul.
Az autók brutálisak lesznek. Vezettem a Red Bullt anno a befújt diffúzorral, az a kocsi a legtöbb kanyarban meg se mozdult, könnyed padlógáz. A mostaniak közül vezettem a Mercedest, a Ferrarit és a Force Indiát, fantasztikusak a motorok, végtelen az erejük és a nyomatékuk, még ha hangjuk nincs is. Ha ezeket beteszik egy kasztniba, aminek 25 százalékkal nagyobb a leszorító ereje és 11 százalékkal szélesebb a szélesebb gumikkal együtt, mint eddig, az egy szörnyeteg lesz.
De izgalmasabbak lesznek-e ettől a futamok? Itt már Brundle is visszafogottabb.
Hogy a verseny jobb lesz-e? Hát, az majd kiderül. Elméletileg szerintem a rossz irányba mentünk ehhez. A féktávok négy-öt méterrel rövidebbek lesznek, mivel nagyobb lesz a tapadás, mindez kevesebb előzési lehetőséget jelent. A kulcskérdés az, hogy képesek lesznek-e közelről követni egymást az autók.
10-15 évvel ezelőtt az F1 legnagyobb gondja az volt, hogy a kocsik nem tudtak elég közel kerülni egymáshoz a rengeteg aerodinamikai megoldás miatt, ezért jött a 2009-es nagy szabályváltoztatás. Ehhez hasonló mértékű lesz az idei.
Mivel 2011 óta már a DRS, az állítható hátsó szárny is létezik, az előzések miatt elméletileg nem kellene annyira aggódnunk, ha az üldöző nyithatja a szárnyat, de az üldözött nem, ott előzésnek kellene következnie. A lényeg a mostani módosításoknál az lenne, hogy a Mercedest befogja legalább egy másik csapat, és ne nyerjék meg Hamiltonék kvázi az összes futamot, mint az előző három szezonban. Tavaly kettőt, tavaly előtt és három éve három-három GP-t veszített a Mercedes, így a cél, hogy az új előírásoknak köszönhetően pár istálló vadonatúj autója fel tudja venni velük a versenyt. A Red Bullnak jó esélye látszik befogni őket, talán a Ferrari is képes lesz virítani valamit, de ez is csak az első futamokon derül majd ki.