János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nem kap elég dicséretet a Merci titkos hőse

2017.05.15. 11:43

Stratégia győzelem volt Lewis Hamiltoné és a Mercedesé vasárnap a Spanyol Nagydíjon, a csapatfőnök nem győzte magasztalni a taktikájukat, amivel legyőzték Sebastian Vettelt és a Ferrarit.

A németnek ugyanis nyolc másodperc előnye volt a pályán az utolsó kerékcserék előtt, mégis csak tizedekre tudott visszajönni Hamilton elé a depóból. Hogyan történhetett ez?

Úgy, hogy a Ferrari a Mercedes húzására várt - ami hiba volt -, a mercisek pedig tökéletesen időzítettek. A virtuális biztonsági autós szakasz utolsó körében hívták ki cserére Hamiltont, így a Ferrari már csak akkor tudta kihívni Vettelt, mikor teljes sebességgel mehettek a kocsik. A VSC alatt csökkenteni kell a tempót egy jóval lassabb, meghatározott ütemre, Hamilton ez alatt cserélt.

Gondolkodniuk kellett a stratégáinknak, a varázsütés az volt, hogy a második kerékcserét a VSC vége felé hajtsuk végre. Különben Sebastian azonnal reagál, és levéd minket. Így a következő körben állt ki. Vagyis tökéletesen időzítettünk, megemelem a kalapom James (Vowles, a főstratéga) és az emberei előtt

- dicsért Wolff.

Ekkor tüntette el ugyanis azt a nyolc másodpercet Vettelhez képest Hamilton. Wolff nem igazán foglalkozott vele, de ez a nyolc másodperc sokkal több lett volna, ha előtte Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas nem tesz óriási szívességet az angolnak. Vettel rá is világított erre.

Nem örülök, a kezünkben volt a győzelem. Valtteri mögé kerültem, tudtam, hogy őt nem fogják kivinni (kerékcserére). Összevissza csúszkált már a gumijain, arra használták, hogy feltartson engem. Miután megelőztem, lenéztem a műszerfalra. Szörnyen sok időt vesztettem

- fejtegette a ferraris.

Ez még az első és a második kerékcserék között történt, amikor Vettel már új gumikon ment, a Mercedes viszont kint hagyta Bottast, akinek nem volt más dolga, mint megnehezíteni az ellenfél életét. Sikerült is neki, két körön át nem tudta Vettel megelőzni. Az első nem teljes körön, amit mögötte töltött, két másodpercet veszített, majd jött egy teljes forduló a Mercedes mögött, ekkor ennek többszöröse mehetett el. Összesen legalább olyan hat másodperc.

Valtteri Bottas - csapatjátékos
Valtteri Bottas - csapatjátékos

A végén annyival gyorsabb volt Hamilton, hogy valószínűleg ezt is ledolgozta volna, de más befogni valakit, és más megelőzni, úgyhogy az már sosem derül ki, mi lett volna, ha. Ami biztos, Bottas legalább annyira kellett a Hamilton-győzelemhez, mint a remek stratégia lépés - illetve a Ferrari-hiba - a második boxkiállásnál.

Wolff a SkySportsnak már utalt is erre, bár természetesen nem reklámozta, hogy egyik versenyzőjüket arra használták, hogy aládolgozzon a másiknak. Ami különben tök természetes.

Az egész csapat hozzátette a magáét. Nem feledkezhetek meg Valtteriről sem. Neki is része volt benne

- mondta a csapatfőnök.

Bottas a hajrában biztos harmadikként haladt, amikor elfüstölt alatta a Mercedes-motor, így a minimális jutalmát sem kapta meg, hogy dobogós legyen. De, mint hallottuk, Wolff nem feledi, hogy segített az istállónak nyerni, ezt a jövőben még lehet honorálni, és nem csak a pályán.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!