Auguszta
-3 °C
2 °C

1,8 km padlógáz? Hogyisne!

2017.08.10. 08:13

Elkészült a hivatalos vonalvezetés a 2018-tól visszatérő Francia Nagydíj helyszínén, a Paul Ricard versenypályán – mivel egy tesztpályáról van szó, aminek elég sok helyen alakítható a pályarajza, ezért több verzió is versenyzett azért, hogy pontosan hogyan rendezzék majd meg a futamot. Végül a teljes, 5861 méteres pályarajz lett a befutó, de ezen is módosítottak egy kicsit:

az 1,8 km-es nagy egyenesbe beletettek egy sikánt, hogy ne padlógázzal nyomják végig egyben a pálya 30 százalékát a pilóták.
033284b3213cba86e851b230d280b3fd

A szervezők azt mondják, hogy erről a versenyzőket is megkérdezték még az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt, többek között Lewis Hamiltonnak, Sebastian Vettelnek és Fernando Alonsónak is tetszett a felvetés. Azzal, hogy a sikánnal kettévágták a rettentő hosszú egyenest, nyertek egy plusz előzési pontot – a nem DRS-zónás sikánnál a szimuláció szerint 344 km/h-s tempóról lassítanak majd vissza.

A sikán után az egyenesben aztán újra jön az őrült száguldás, a végén a Signes kanyarban 344 km/h-nál érik majd el a kanyar csúcspontját, vagyis ez lesz a 2018-as F1-szezon egyik leggyorsabb kanyarja.

Egy körön belül egyébként lesz egy harmadik masszív fékezőzóna is, a célegyenes végén, az egyes kanyarban is jóval 300 km/h fölötti tempóról lassítanak majd vissza.

Mivel a Paul Ricard elsősorban tesztpálya, ezért a nagydíjra ki kell majd bővíteni a befogadóképességet, hogy legalább 60-65 ezer néző ki tudjon látogatni a verseny napjára.

A Paul Ricard különlegessége többek között az egyedi tervezésű bukóterek, ezek miatt furcsa a pálya körüli festés, a kék és a vörös csíkok ugyanis mind a kocsik fékezését szolgálják, de például beépített öntözőrendszerrel is fel van szerelve a pálya, így tudtak 2016-ban esőgumi-tesztet folytatni rajta.

A 2018-as Francia Nagydíjat június 24-én rendezik majd, ez lesz a szezon nyolcadik hétvégéje a huszonegyből.