Érdekes döntés.
Van az már 1,5 másodperc is, így nem kell félnie a DRS-használattól.
Hülkenberg után Ocon is megelőzte, Pérez lehet a következő, aki lehagyja.
A német a futam előtt használt alkatrészekből összerakott új motort kapott, de nem jött be a váltás, két kört bírt a futamból.
Ez körökig mehet majd így közöttük.
Ezzel nem fog előzni, viszont 1 másodpercen belül van a Merci mögött, ha nyithatja majd a DRS-t, akár támadhat is.
Alonso támadta vissza Hülkenbergert, Ocon is felbukkant mellettük. Alonso visszaelőzött, Ocon viszont már nem fért be a Renault mellé.
Hülkenberg viszont megelőzte Alonsót, feljött a hetedik helyre a német.
És nézelődik Daniel Ricciardo mögött.
Nincs változás az első négy sorrendjében, de mindkét Ferrari iszonyatosan tapad a két Mercedesre.
Nincs gond, mindenki elindult.
Utána viszont kétféle gumit is láthatunk, Wehrlein lágyon, a többiek szuperlágyon rajtolnak. Wehrlein lehet, hogy egy kiállással próbál végigmenni, a többieknél azért a kétkiállásos taktika a valószínűbb.
7004 méteres a pálya, ezért nem köröznek a végtelenségig.
Macusita Nobuharu csapta oda a Raidillonból kifelé a kocsiját, az csúnyán összetört, de a japán karcolások nélkül megúszta a hatalmas bukást.
Szokatlan vibrációkat észleltek a csapatok, amik több autóban is kisebb károkat okoztak, emiatt kérték a Pirellit, hogy nyomozza ki, mi okozhatta ezeket. A gumigyártó arra jutott, nem a gumi az ok, talán a kocsikban lehet valami, ami a pályával együtt okozta, nem találták meg a pontos okot, de meglátásuk szerint nem lesz veszély ebből a futamon.
A vibráció tényleg szokatlan volt egyébként, nézzék csak, Lewis Hamilton kocsijának háta hogyan táncolt!
Főleg a vége felé, a top 10-ből csak az eredetileg 10. helyre kvalifikáló Jolyon Palmer érintett. A büntetések miértjét cikkünkben találják, a rajtsorrend a következő (zárójelben az időmérőn megszerzett hely:
68. pole pozícióját szerezte a brit, csak neki és Michael Schumachernek van ennyi a Forma-1 történetében. A brit bő 2,5 tizeddel előzte Vettelt, de a Mercedes tempója eddig nem volt mindig a Ferrari szintjén futamon, izgalmas lehet a verseny.
A pénteki szabadedzésen végzett versenyszimuláció alatt legalábbis körönként fél másodperccel volt jobb Vettel Hamiltonnál, az azért sok.