Alonsót, majd Magnussent is megelőzi, utóbbit a célegyenes előtti hosszú egyenesben előzte meg, már a kilencedik az utolsó helyről indulva.
Már Spában és Monzában is versenyképesek voltak, Szingapúrban már a győzelemért is, itt egyértelműen övék a legjobb kocsi a versenyen. Hamilton a harmadik helynek is örülhetne a végén.
Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Pérez, Vandoorne, Stroll, Massa, Magnussen, Vettel.
Megszerzi a harmadik helyet, hatalmas előzés volt az ausztráltól.
A finn 7,5 másodpercre lemaradt csapattársa, Hamilton mögött, kezdenek kicsit szétszakadni. Lehet, hogy Bottas most kicsit hátvédet is játszik Hamiltonnak.
4-5 tizeddel jobb köröket tud, mint a Mercedes. De hol volt ez a tempó az időmérőn? A kérdés jogos, a válasz is egyszerű: a Mercedesé a mezőny legjobb időmérő-motorprogramja, egy körön hihetetlen erőt tudnak kifacsarni az erőforrásból, de ugyanazt versenytávon már nem bírnák végig.
Itt kapott defektet a francia.
Beragadt Fernando Alonso mögé, mert a spanyol DRS-sel mehet Kevin Magnussen után. Ha Alonso előzne egyet, Vettel is jobb helyzetbe kerülne.
Rövidnadrágban és ingben ment vissza a Ferrari épületébe.
A lágyon a legstabilabb a kocsijuk, valószínűleg egy hosszú lágyas szakasszak fejezik majd be a futamot, azon erősebbek lehetnek, de kérdés, hogy mennyit tudnak majd akkor hozni a Red Bullokon, már ha egyáltalán bármennyit.
Nagyon jó tempóban a két Red Bull.
Borul a papírforma?
Ricciardo nyert, miután Hamilton kiesett az élről. Most Verstappen erőből tartja Hamiltont, sőt!
Lágy gumikat kap a francia, defekt lehetett az oka, Felipe Massával rét össze. Vettel még egy helyet jön előre így, mindjárt pontszerző, pedig még alig kezdtük el a futamot.
Vettel már a 12. helyen, mindkét Renault-t megelőzte a német, mehet Alonso után.
Remek rajtot kapott el a német, azóta is lelkesen előzget, erős a Ferrari, de az élmezőnyben azért lesz gondja így is.
Előtte sormintában a két Mercedes és Red Bull.
Ez a két Saubert és Vettelt jelenti, mindenki más szuperlágyon kezdi a futamot.
56 körös lesz a futam. Räikkönen még a garázsban, továbbra is kibontva a motor...
Meglehetősen nehéz lesz ezt kimagyaráznia Maurizio Arrivabenének Sergio Marchionne Ferrari-elnöknél. Az eső még megmentheti a Ferrarit a következő két órában, de egyelőre ugyanúgy állnak, mint az előző futamon.
Lebontották megint a kocsit a garázsban, percek vannak hátra a rajtig, lehet, hogy el sem indul majd a finn?
Már visszatették a motor borítását, de hatalmas a káosz a szerelők között. Räikkönen már visszaült a kocsiba, valószínűleg el fog tudni rajtolni, de kérdés, hogy megtalálták-e a problémát. Visszatolták a garázsba, ebből csak a mezőny utáni rajt lesz.
A kivezető körön jelentett gondot a finn, azt mondta, hogy nincs akkumulátora, a csapat szerint a turbó volt a hibás. Meglátjuk.
BREAKING: Bad news for @ScuderiaFerrari - turbo issues mean Kimi Raikkonen is bring moved for a pit lane start #MalaysiaGP 🇲🇾 pic.twitter.com/9ew6Wjaek3
— Formula 1 (@F1) October 1, 2017
Az előbb a célegyenesben viszont már azt mondta a Sky-on, hogy minden rendben. Tegnap egyébként vírusfertőzés nehezítette a 9. helyről induló mexikói dolgát, nem volt elég a rettenetes meleg.
Több motorelemet is cseréltek a német kocsijában, ahol az este rájöttek, mi volt a gond: a légkompresszor és a motor közötti levegőösszekötő okozott problémát.
Összesen 20 rajthelyes büntetést kapott Vettel egyébként az ötödik motor, ötödik hőenergia-visszanyerő és az ötödik turbó miatt, de mivel úgyis 20. helyről rajtolhatott volna, most lényegében tét nélkül cserélhettek.
Nagy eső volt Malajziában az időmérő óta, sokat változott a pálya állapota, ez is újabb problémát jelenthet, főleg, hogy a célegyenes egyes helyein még elég vizes a pálya.
Utoljára 2013-ban, az Ausztrál Nagydíjon nyert. Ma a második helyről indul, de rossz hír, hogy valamit az ő kocsiján is ügyködik a Ferrari...
Nem is lehetett volna rosszabb a szombat a német számára, motorhiba miatt mért kör nélkül zárta az időmérőt, leghátulról kell majd felzárkóznia, miközben Hamilton vb-előnyét kellene faragnia, nem a pontszerzésért küzdenie.
Itt a teljes rajtlista:
1. sor: Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
2. sor: Max Verstappen, Daniel Ricciardo
3. sor: Valtteri Bottas, Esteban Ocon
4. sor: Stoffel Vandoorne, Nico Hülkenberg
5. sor: Seriog Pérez, Fernando Alonso
6. sor: Felipe Massa, Jolyon Palmer
7. sor: Lance Stroll, Carlos Sainz
8. sor: Pierre Gasly, Romain Grosjean
9. sor: Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein
10. sor: Marcus Ericsson, Sebastian Vettel