Piszok sokat kell melóznom az Alfánál

2017.12.21. 12:00

Charles Leclerc idén legyalulta a GP2-t, olyan fölénnyel nyerte meg a sorozatot, hogy kétség sem férhetett hozzá, kinőtte azt. A Ferrari-elnök lépett is, juniorprogramjának legjobbját azonnal beprotezsálta a Forma-1-be, bár nem mintha a Saubert győzködni kellett volna, hogy szerződtesse a 20 éves monacói pilótát. Jövőre az új Alfa Romeo-projektben mutathatja meg, mit tud, bár hogy mire lesz képes, arról még neki sincs fogalma.

Az F1-ben elég nehéz elvárásokat támasztani, mielőtt láttuk volna, mit tud a kocsi a pályán. Az alsóbb kategóriákban tudsz valamit mondani (minden kocsi egyforma), de az F1-ben hatalmas különbségek vannak az autók között. Az első teszt után meglátjuk, bár nyilván a legjobbra törekszem majd.

Charles Leclerc az Alfa-Sauber bemutatóján
Charles Leclerc az Alfa-Sauber bemutatóján


A Sauber jövőre is Ferrari-motorral megy, viszont egy jócskán fejlettebb verzióval, mint idén, az olaszoktól a legjobb, vagy a legjobbhoz nagyon közeli motorokat fogják megkapni. A motor hivatalosan Alfa-Romeo, a Ferrari egyik almárkája, nem örülne Sergio Marchionne, ha leszerepelnének. Azért hozza az Alfát az F1-be, hogy felfuttassa.

Az új motor nagy lépés lehet, reméljük, a kasztniban is meglesz ez a lépés. De még akkor is ott van, hogy a többiek mekkorát lépnek előre.


Abban viszont biztos Leclerc, hogy az ő munkája, karrierje csak most kezdődik.

Minden pilótának szenzációs érzés aláírni az első szerződését. Mióta gyerekként gokartba ültem, erről álmodtam. Úgy érzed, elértél valamit, bekerültél a Forma-1-be, nagyszerű. De az, hogy bent vagy, nem jelenti, hogy maradhatsz is. Melóznod kell már most, hogy a lehető legjobb legyen az első éved, és akkor talán összejön a Forma-1-es karrier. Piszok sokat kell dolgoznom.


Az új F1-évad február végén indul a szokásos tesztekkel, a Ferrarit február 22-én mutatják be, az Alfa-Saubernek még nincs dátuma. Az első verseny március 25-én lesz.