Menyhért, Mirjam
18 °C
33 °C

Kimi jobban lett, és megvolt a szezon első startja

2018.03.07. 09:08

Váratlan programváltozással indult a barcelonai F1-teszt hatodik napja, Kimi Räikkönen ugyanis a szerdai indulás előtt nem sokkal rosszullétre hivatkozva nem vállalta a vezetést, így a helyét a keddet legjobb idővel záró Sebastian Vettel vette át a Ferrariban. A finn gyomorfájdalmakkal ébredt, a nem hivatalos ebédszünetig nem vezetett.

A többi csapatból háromnál is megosztott nap volt, a Mercedesnél Lewis Hamilton és Valtteri Bottas, a Williamsnél Lance Stroll és Szergej Szirotkin, a Renault-nál pedig Carlos Sainz és Nico Hülkenberg felezte a napot. A Red Bullt Daniel Ricciardo, a Force Indiát Esteban Ocon, a Toro Rossót Brendon Hartley, a Haast Romain Grosjean, a kedden elég sok problémába belefutó McLarent Fernando Alonso, a Saubert pedig Charles Leclerc vezette.

Az időjárás majdnem tökéletesnek ígérkezett a teszt kezdetén, reggel 9-kor a levegő 7, a pálya 17,8 fokos volt, napsütés és száraz aszfalt várta a pilótákat. A levegő később 14, az aszfalt 34-36 fokra melegedett.

A keddi technikai gondok után feltámadt a McLaren, Fernando Alonso már kora reggel ment egy 1:20 alatti időt, igaz, az 1:19,856-os kört az új, rózsaszín jelű hiperlágy gumikkal érte el. A sebesség mellett megbízhatósában is előreléptek, bő egy óra alatt 33 körig jutott a spanyol, ami akkor a legtöbb volt. Ha ebben nem is, sebességben viszont utolérték, Hamilton a Mercedesszel majdnem fél másodperccel előzte, ráadásul közepes gumikon.

Nem sokkal később 1:18,317-ig gyorsult a világbajnok, másfél másodpercet vert a mezőnyre, de ezt a körét pályaelhagyás miatt elvették. Egy 1:18,945-ös körrel így is maradt az élen, a második helyre pedig Vettel jött fel.

A McLarené az első piros zászló

A McLaren jó futása úgy két órán át tartott, akkor Alonso kénytelen volt félreállni a kocsival technikai hiba miatt – a helyszíni tudósítók szerint füst szállt fel a motortérből, illetve erősen égett szaga volt a kocsinak az eset után, ami miatt meg kellett szakítani a tesztet.

Kicsivel előtte Brendon Hartley csúszott ki a Toro Rossóval, de megfogta a kocsit, nem lett baja. Valamivel dél után megint megpördült az új-zélandi, ekkor piros zászlóval megszakították a tesztet, amíg visszatért a pályára. Hartley délután is összehozott egy piros zászlót, a boxkijáratban állt meg alatta az autó, de gyorsan kimentették onnan.

Közben az is kiderült, hogy olajszivárgás miatt állt meg Alonso alatt a McLaren, amiben a csapat kénytelen volt kicserélni a Renault-motort.

Ami az élmezőnyt illeti, nem sokkal az ebédszünet előtt Hamilton vezetett hiperlágy gumikon (1:18,400-as körrel), ultralágyon követte Ricciardo (1:18,964), Vettel pedig a harmadik helyen állt (1:19,541), de lágy gumikkal. Valamivel egy előtt a Red Bull, pontosabban Ricciardo hiperlágyon 1:18,357-et ment, átvette a vezetést a délutáni szakasz előtt.

Hivatalosan nem jelezték, hogy lenne ebédszünet, de amíg a csapatok ebédeltek, eléggé megcsappant a forgalom a pályán. A nem hivatalos szünet után Hamilton átadta a helyét Valtteri Bottasnak a Mercedesben,

a Ferrarinál pedig beült Räikkönen, aki délutánra jobban lett.

Bottas egyből fel is vette a tempót, hamar utolérte Ricciardót és Hamiltont, hiperlágyon egészen 1:18,560-as körig jutott, amivel a harmadik helyre jött fel szinte azonnal hogy autóba ült.

A nap további része csendesen telt, egészen a zárásig. Öt perccel hat előtt ugyanis az alfás Leclerc kicsúszott, autóját a trailernek kellett visszavinnie a boxba, az edzést természetesen piros zászlóval megszakították.

Hat óra nyolc percre végeztek a mentéssel, csakhogy a versenyigazgatóság újra zöld zászlót adott: a nap végén szokásos rajtgyakorlásra kiengedte a kocsikat. Mentek majdnem egy teljes kört, majd felsorakoztak a rajtrácson, mintha igazi start lenne, és egymás után elindultak. Mentek még egy kört, és megismételték ugyanezt. Bottas, Grosjean, Räikkönen, Szirotkin, Alonso volt a rajtsorrend.

Ez volt a tesztszezon eddigi legkomplettebb napja, a nevek közül Verstappenen kívül mindenki vezetett, az időjárás pedig tökéletes volt, délutánra kifejezetten meleg - 20 fok fölötti - és napos. Ma láthattuk az eddigi leggyorsabb kört is, a napot nyerő Ricciardótól. Az 1:18.047 a leggyorsabb kör a barcelonai pályán annak 2007-es átépítése óta.

Folytatás csütörtökön a tesztek utolsó előtti napjával.

Barcelonai teszt, 6. nap

1     Ricciardo     Red Bull     1m18.047s            165 kör
2     Hamilton     Mercedes     1m18.400s     +0.353      90
3     Bottas     Mercedes     1m18.560s     +0.513      85
4     Vettel     Ferrari     1m19.541s     +1.494      66
5     Hartley     Toro Rosso     1m19.823s     +1.776      119
6     Alonso     McLaren     1m19.856s     +1.809      57
7     Sainz     Renault     1m20.042s     +1.995      88
8     Grosjean     Haas     1m20.237s     +2.190      78
9     Räikkönen     Ferrari     1m20.242s     +2.195      49
10     Stroll     Williams     1m20.349s     +2.302      63
11     Hülkenberg     Renault     1m20.758s     +2.711      102
12     Ocon     Force India     1m20.805s     +2.758      130
13     Leclerc     Sauber     1m20.919s     +2.872      160
14     Szirotkin     Williams     1m22.350s     +4.303      80