Orsolya
7 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kimi jobban lett, és megvolt a szezon első startja

2018.03.07. 09:08

Váratlan programváltozással indult a barcelonai F1-teszt hatodik napja, Kimi Räikkönen ugyanis a szerdai indulás előtt nem sokkal rosszullétre hivatkozva nem vállalta a vezetést, így a helyét a keddet legjobb idővel záró Sebastian Vettel vette át a Ferrariban. A finn gyomorfájdalmakkal ébredt, a nem hivatalos ebédszünetig nem vezetett.

A többi csapatból háromnál is megosztott nap volt, a Mercedesnél Lewis Hamilton és Valtteri Bottas, a Williamsnél Lance Stroll és Szergej Szirotkin, a Renault-nál pedig Carlos Sainz és Nico Hülkenberg felezte a napot. A Red Bullt Daniel Ricciardo, a Force Indiát Esteban Ocon, a Toro Rossót Brendon Hartley, a Haast Romain Grosjean, a kedden elég sok problémába belefutó McLarent Fernando Alonso, a Saubert pedig Charles Leclerc vezette.

Az időjárás majdnem tökéletesnek ígérkezett a teszt kezdetén, reggel 9-kor a levegő 7, a pálya 17,8 fokos volt, napsütés és száraz aszfalt várta a pilótákat. A levegő később 14, az aszfalt 34-36 fokra melegedett.

A keddi technikai gondok után feltámadt a McLaren, Fernando Alonso már kora reggel ment egy 1:20 alatti időt, igaz, az 1:19,856-os kört az új, rózsaszín jelű hiperlágy gumikkal érte el. A sebesség mellett megbízhatósában is előreléptek, bő egy óra alatt 33 körig jutott a spanyol, ami akkor a legtöbb volt. Ha ebben nem is, sebességben viszont utolérték, Hamilton a Mercedesszel majdnem fél másodperccel előzte, ráadásul közepes gumikon.

Nem sokkal később 1:18,317-ig gyorsult a világbajnok, másfél másodpercet vert a mezőnyre, de ezt a körét pályaelhagyás miatt elvették. Egy 1:18,945-ös körrel így is maradt az élen, a második helyre pedig Vettel jött fel.

A McLarené az első piros zászló

A McLaren jó futása úgy két órán át tartott, akkor Alonso kénytelen volt félreállni a kocsival technikai hiba miatt – a helyszíni tudósítók szerint füst szállt fel a motortérből, illetve erősen égett szaga volt a kocsinak az eset után, ami miatt meg kellett szakítani a tesztet.

Kicsivel előtte Brendon Hartley csúszott ki a Toro Rossóval, de megfogta a kocsit, nem lett baja. Valamivel dél után megint megpördült az új-zélandi, ekkor piros zászlóval megszakították a tesztet, amíg visszatért a pályára. Hartley délután is összehozott egy piros zászlót, a boxkijáratban állt meg alatta az autó, de gyorsan kimentették onnan.

Közben az is kiderült, hogy olajszivárgás miatt állt meg Alonso alatt a McLaren, amiben a csapat kénytelen volt kicserélni a Renault-motort.

Ami az élmezőnyt illeti, nem sokkal az ebédszünet előtt Hamilton vezetett hiperlágy gumikon (1:18,400-as körrel), ultralágyon követte Ricciardo (1:18,964), Vettel pedig a harmadik helyen állt (1:19,541), de lágy gumikkal. Valamivel egy előtt a Red Bull, pontosabban Ricciardo hiperlágyon 1:18,357-et ment, átvette a vezetést a délutáni szakasz előtt.

Hivatalosan nem jelezték, hogy lenne ebédszünet, de amíg a csapatok ebédeltek, eléggé megcsappant a forgalom a pályán. A nem hivatalos szünet után Hamilton átadta a helyét Valtteri Bottasnak a Mercedesben,

a Ferrarinál pedig beült Räikkönen, aki délutánra jobban lett.

Bottas egyből fel is vette a tempót, hamar utolérte Ricciardót és Hamiltont, hiperlágyon egészen 1:18,560-as körig jutott, amivel a harmadik helyre jött fel szinte azonnal hogy autóba ült.

A nap további része csendesen telt, egészen a zárásig. Öt perccel hat előtt ugyanis az alfás Leclerc kicsúszott, autóját a trailernek kellett visszavinnie a boxba, az edzést természetesen piros zászlóval megszakították.

Hat óra nyolc percre végeztek a mentéssel, csakhogy a versenyigazgatóság újra zöld zászlót adott: a nap végén szokásos rajtgyakorlásra kiengedte a kocsikat. Mentek majdnem egy teljes kört, majd felsorakoztak a rajtrácson, mintha igazi start lenne, és egymás után elindultak. Mentek még egy kört, és megismételték ugyanezt. Bottas, Grosjean, Räikkönen, Szirotkin, Alonso volt a rajtsorrend.

Ez volt a tesztszezon eddigi legkomplettebb napja, a nevek közül Verstappenen kívül mindenki vezetett, az időjárás pedig tökéletes volt, délutánra kifejezetten meleg - 20 fok fölötti - és napos. Ma láthattuk az eddigi leggyorsabb kört is, a napot nyerő Ricciardótól. Az 1:18.047 a leggyorsabb kör a barcelonai pályán annak 2007-es átépítése óta.

Folytatás csütörtökön a tesztek utolsó előtti napjával.

Barcelonai teszt, 6. nap

1     Ricciardo     Red Bull     1m18.047s            165 kör
2     Hamilton     Mercedes     1m18.400s     +0.353      90
3     Bottas     Mercedes     1m18.560s     +0.513      85
4     Vettel     Ferrari     1m19.541s     +1.494      66
5     Hartley     Toro Rosso     1m19.823s     +1.776      119
6     Alonso     McLaren     1m19.856s     +1.809      57
7     Sainz     Renault     1m20.042s     +1.995      88
8     Grosjean     Haas     1m20.237s     +2.190      78
9     Räikkönen     Ferrari     1m20.242s     +2.195      49
10     Stroll     Williams     1m20.349s     +2.302      63
11     Hülkenberg     Renault     1m20.758s     +2.711      102
12     Ocon     Force India     1m20.805s     +2.758      130
13     Leclerc     Sauber     1m20.919s     +2.872      160
14     Szirotkin     Williams     1m22.350s     +4.303      80