Drámai ez a Haasnak, kifejezetten jók voltak eddig, de a dán kénytelen félreállni, az egyik gumija meglazult.
Gyorsabb gumit kaphat majd a német, igaz, közben fogy az előnye a lágyon autózó Hamiltonnal szemben.
A finn a 12., a mexikói a 11. helyen, nincs változás a sorrendben közöttük.
Ultralágyról lágyra vált ő is, nincs különbség a taktikában.
Lágyat kap a finn, egy kiálláson a Ferrari, vagy legalábbis Räikkönen, aki a harmadik helyen, Magnussen előtt jött vissza.
Ha Kiminek sikerülne a német előtt végeznie - értsd, ha nem cseréli meg őket szándékosan a Ferrari, mint tavaly jó párszor - az teljesen más alapot adna neki idénre, mint az utóbbi években. Mire leírom: a Ferrari őt hozta ki elsőként kerékcserére, ez nem azt jelzi, hogy ne cserélnék meg őket.
Egy körig gyorsabb is, mint Hamilton, aki erre válaszul fél másodpercet ver a finnre. Nagyon úgy fest, hogy a Merci úgy növelte eddig is az előnyét az élen, hogy közben masszívan spórolt az üzemanyaggal, és bizony soktizedes tartalék van a kocsiban.
Az előszezonban óraműként működött a Toro Rossóban, az első futamon 15 kört bírt. Van még min dolgozniuk a japánoknak.
Éppen csak, hogy eljutott a bokszutca bejáratáig, nem volt valami gyors, és még füstölt is a Honda-motor, nem jó jel...
Még a Szirotkin-eset alatt gurult be a boxba, de nem folytatta a Suaber-Alfa pilótája.
Nem bírta a Haas tempóját, a harmadik kemény pillanatát már nem úszta meg. Mázlija volt, és ügyesen meg is fogta, Bottas az időmérőn ugyanitt, az 1. kanyar után a gumifalban végezte.
Magnussent támadta túl erőszakosan, elvesztette a kontrollt egy pillanatra, és a füvet elkapva megfordult a holland. Egészen a nyolcadik helyig, Hülkenberg mögé esett vissza. A két Haas a top 5-ben. Sőt, Verstappen nem is a füvön csúszott meg, már a kanyar bejárati ívén elindult kifelé a Red Bull hátulja.
Ocon mellett ment el, a másik Rózsaszín Párduc, Pérez mögé ért fel.
nem hogy simán tartja a Red Bullt, de Verstappen vért izzad, hogy a nyomában maradjon. Két meleg pillanata is volt a kerékvetőn, de meg tudta fogni a holland.
megmutatjuk, ahogy Magnussen megelőzte a rajtnál Verstappent. A dán most a negyedik, a Haas eddig fantasztikus, hiszen Grosjean a hatodik helyen.
Szerencsére nem a pálya közepén, hanem egy bukótér előterében állt meg a Willamsszel, dupla sárga zászló egyelőre.
1. kör után elszakadt az első három a mezőnytől. Oké, kellett ehhez, hogy egy Haas-Ferrari a negyedik, de Magnussent nem igazán tolja le a pályáról Verstappen, az amerikai kocsi simán tartja a Red Bullt.
Nem tudja egyelőre érvényesíteni a Mercedes fölényét a finn a mezőny közepén.
Raikkönen és Vettel között minimális a különbség, vajon jön mindjárt a szezon első csapatutasítása, hogy Räikkönen engedje el Vettelt?
De most pótoltuk is.
Lágy gumira váltott az új-zélandi, végig akar menni innentől a Toro Rosso.
Sainz gyerekkori példaképe a mögötte autózó mclarenes. Nem jött be az előzés, le is szakadt most kicsit Alonso, mindjárt kiderül, hogy sikerül-e összekapnia magát a McLarennek.
A tavalyi beceneve Gina volt.
Hamilton jól kapta el a rajtot, de Räikkönen és Vettel is, ebben a sorrendben veszik be az első kanyart.
Senki nem ragadt be, de ezt már csak a rend kedvéért mondjuk, ritka, hogy valaki a rajtrácson marad.
Összesen 3 DRS-zóna van ezzel a pályán, mindenki, beleértve a pilótákat is azt várja, hogy ettől több előzés legyen. Meglátjuk.
Ricciardo a pénteki második szabadedzésen volt túl gyors piros zászlónál, Bottas váltója az időmérős balesetében sérült meg, azt kellett cserélni, az ausztrál 3, a finn 5 rajthelyes büntetést kapott. Így néz ki a sorrend:
A szombati időmérő előtt esett, most nincs zavaró körülmény, süt a nap, minden rendben a pályán.