Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ricciardo óriási futam végén nyerte a Kínai Nagydíjat

2018-04-15T081709Z 1724971229 RC172509BF30 RTRMADP 3 MOTOR-F1-CH
2018.04.15. 10:30
Rettentő izgalmasra sikerült a 2018-as Kínai Nagydíj – legalábbis a második fele –, igaz, ehhez kellett egy biztonsági autós szakasz, ahhoz pedig a két Toro Rosso elég nagy hibája. A végén az a Daniel Ricciardo nevethetett, akinek szombaton egy turbóhiba miatt még az időmérője is veszélyben volt, de végül óriásit hajrázva, négyet előzve az élre került, és nyert is.

A rajt első méterei után elég gyorsan stabilizálódott a mezőny, de már ennyi is elég volt ahhoz, hogy kicsit megkavarodjon a sorrend. Az élről induló Sebastian Vettel ugyan maradt az első helyen, mögötte viszont Valtteri Bottas és Max Verstappen jöttek, akik elég jól kapták el a rajtot.

A komolyabb izgalmak viszont csak az első kerékcsere után jöttek: a Mercedes gyorsabban lépett, mint a Ferrari, és ez be is jött nekik, Bottas simán megelőzte Vettelt (21. kör), és az a taktika sem vált be a Ferrarinál, hogy az élen sokáig kint hagyják Räikkönent, hogy esetleg lassítsa finn honfitársát, Bottas ugyanis nagyon simán ment el a Ferrari mellett a 26. körben, megszerezve a vezetést.

Innen Bottas és Vettel egymáshoz elég közel ment egészen addig, amíg a két Toro Rosso felturbózta a futamot: a 31. körben Pierre Gaslynak sikerült belecsúsznia Brendon Hartley-ba, és mivel elég sok darab letört a két kocsiról, jött a biztonsági autó a takarítás idejére.

Több se kellett a Red Bullnak, azonnal behívták mindkét pilótájukat, hogy közepesről az eggyel gyorsabb lágy gumira váltsanak a végére. A dolog már ott bejött, hogy a safety car alatt csak egy-egy helyet buktak, de a java csak a 36. körös újrarajt után jött. Verstappen egyből támadni kezdte a harmadik helyen Lewis Hamiltont, Ricciardo pedig Räikkönent előzte meg gyorsan, feljőve az ötödik helyre.

Verstappen aztán hibázott, Hamiltonnal harcolva csúszott le kicsit a pályáról, a támadó pozíciót így Riccciardo kapta meg, a 40. körben pedig már el is ment a címvédő mellett. Ricciardo innen megállíthatatlan volt, a három körrel később már Vettelt is megelőzte – közben Verstappen is javított, és megfogta Hamiltont –, majd jött Verstappen és Vettel drámája.

A holland pilóta a hajtűkanyarban lökte meg kicsit Vettelt, a német járt rosszabbul, előbb a hatodik, majd Nico Hülkenberg előzése után a hetedik helyig esett vissza. Verstappen 10 másodperces büntetést kapott az esetért, de a végére akkorát hajrázott, hogy így is ötödik lett.

Ricciardo végül a 44. körben előzte meg Bottast, és állt az élre, onnantól pedig senki nem veszélyeztette a futamgyőzelmét. Mögötte Bottas lett a második, a harmadik pedig a Hamiltont pont a Verstappen-Vettel megpördülésnél megelőző Räikkönen lett. Vettel mellett a végére Fernando Alonso is elment, a német így csak a nyolcadik helyen zárt.

Daniel Ricciardo hatodik futamgyőzelmét szerezte a Forma-1-ben, tavaly az Azerbajdzsáni Nagydíjon nyert utoljára.

(Borítókép. A győztes Daniel Ricciardo ünnepel a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Kínai Nagydíjának eredményhirdetésén 2018. április 15-én, Reuters / Aly Song)