Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az új F1-kocsikkal jöhetnek a szexibb kerekek is

2018.06.05. 09:09

Rég óta tervben van már a Forma-1-ben, hogy a mostani, 13 colos kerekeket 18 colosakra cseréljék, a váltást erőltető Pirelli a Lotusnak köszönhetően 2014-ben bemutatót is tartott Silverstone-ban, hogy élőben is látszódjon, hogyan nézni ki egy F1-kocsi nagyobb kerekeken, sőt, rá egy évre Monacóban egy GP2-es kocsin élesben is kipróbálták a nagyobb felniket.

Az évek óta tologatott újításból viszont 2021-ben talán lehet is valami, legalábbis az F1 technikai megújításáért felelős Ross Brawn és mérnökei a 18 colos kerekek bevezetésének lehetőségén dolgoznak.

Az Autosport értesülései szerint több, mint valószínű, hogy 2021-től ilyen felnikre vált majd a Forma-1, konkrétumok viszont még nincsenek az ügyben, bár a lap arról is kapott információt, hogy egyes csapatok már 2020-ban is átállnának az új kerekekre.

A gumigyártó Pirelli elsősorban a közúti változatok fejlesztése miatt erőlteti már évek óta a váltást, hasonló, kis oldalprofilú gumikat használnak az endurance-vb-n (WEC) és a Forma-E-ben is, ezek sokkal közelebb állnak az utcai típusokhoz, mint az F1-gumik. A cégnek 2019 végéig van szerződése a Forma-1-gyel, a 18 colos felnik bevezetése pedig feltételét képezhetik az új szerződés aláírásának, akár a Pirellivel, akár mással, bár a többi gyártó helyzeti hátrányban lenne, hiszen 2020-ra, egyetlen évre kellene 13 colos felnihez gumit fejleszteni, majd teljesen új típusra átállni.