A Honda nem azért van itt, hogy szarakodjon
Pierre Gasly a Honda történetének legsikeresebb pilótája, mióta a japánok 2015-ben visszatértek az F1-be, idén Bahreinben negyedik lett a fiatal francia.
Csapata, a Toro Rosso új motort kap a hétvégi kanadai futamra a Hondától, és Gasly is bizakodik, jobb lesz, mint az eddigi. Abban nem biztos, hogy ez a fejlesztés tökéletesen sikerül, de abban igen, hogy a Honda el fogja érni, amit akar.
Nagyon határozottan beszélt erről:
A hozzáállásukat nézve nagyon impresszív, amit a Honda csinál. Nem azért vannak itt, hogy is mondjam, hogy szarakodjanak, hiszen azok után is maradtak, hogy a McLarennél kemény éveken mentek át. Tényleg meg akarják mutatni, hogy megvan a rutinjuk és megvannak a kellékeik, hogy a legjobb F1-motort készítsék el. Ha akarnak valamit, mindent beleadnak, amíg el nem érik. Mondtam már korábban is, ők a legelszántabb brigád, akivel dolgozhatsz.
Gasly tavaly év végén mutatkozott be a Toro Rossónál, idén már ő a csapat első számú embere, simán veri Brendon Hartleyt, nagyon elégedettek vele.
Különösen fontos a munkája és a tapasztalata a Honda-motorról, mert az anyacsapat Red Bull azt fontolgatja, jövőre szintén Hondára vált az eddigi Renault-ról. Gasly szerint a Honda a franciákat már nagyjából utolérte, a montreali motor jelenthetné a következő lépést.
A Red Bull egyébként július 1-es határidőt tűzött ki magának, hogy eldöntse, átáll-e jövőre a japán motorra.
Ebből a szempontból nézve inkább az első szabadedzés eredményét kellene mutogatnia a Hondának, ahol Gasly a 10, helyen zárt, igaz, legjobb hondásként még így is kikapott minden Renault-motoros kocsitól a mért kör nélkül záró Hülkenberget kivéve. A második edzésen Hartley úgy lett 12., hogy csak a két Red Bull és Fernando Alonso verte, tehát ez sem olyan rossz a Honda szempontjából.