Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A 20 éves, aki váltani készül Räikkönent

Index SZJA8654
2018.07.28. 17:24
Charles Leclerc a Forma-1 legnagyobb tehetsége napjainkban, ez már 11 futam után egyértelmű. Tavaly a Hungaroringen kapta meg a lehetőséget, élt vele, bekerült a sorozatba. És máris a Ferrari a téma vele kapcsolatban. Interjú.

Egy éve ilyenkor még a haverjaiddal néztétek itt az F1-eseket a GP2-futam után, gyorsan nagyot változott az életed.

Rengeteget, a Forma-1 nagy ugrást jelent a GP2-höz képest. Bizonyos tekintetben nehezebb, hisz sokkal nagyobb a felhajtás körülötte, de valamilyen szinten könnyebb is, mert rengeteg támogatást kapok. Nagyon élvezem az egészet, és hogy a Forma-1 részese lehetek. 

Egy éve vezettél először Ferrarit is.

Igen, a tavalyi teszten itt próbálhattam ki az F1-es Ferrarit, ráadásul én értem el a legjobb időt a teszten, még ha az amúgy nem is jelentett valami sokat. Ettől függetlenül különleges nap volt nekem, azt hiszem, akkor mutattam meg a Ferrarinak és a Forma-1-nek, hogy mire vagyok képes.

Mi a legnagyobb különbség a GP2 és az F1 között?

Sokkal több mindennel kell foglalkoznod egy hétvégén, ez már nem csak a vezetésről szól. Rengeteg a médiaülés, a megbeszélés és hasonlók, sokkal nehezebb beosztani az energiádat, hogy 100 százalékig a versenyre tudj fókuszálni.

Pusztán vezetésben mi a különbség?

Egy F1-es autót vezetni sokkal bonyolultabb a rengeteg elektronikai rendszer miatt. Ráadásul egy teljesen más vezetési stílust igényel, amihez hozzá kell szokni.

Mi most neked a legfontosabb?

Szeretném a lehető legjobban végezni a munkámat a hétvégén. Jó pozícióban vagyunk jelenleg, futamról futamra jobban teljesítünk, az utóbbi hetekben nagyon közel voltunk az utolsó szakaszhoz az időmérőn, párszor be is kerültünk a legjobb tízbe. Remélhetőleg tudjuk ezt a tendenciát tartani, hisz a szimulációk szerint ez a pálya fekszik az autónknak. Meglátjuk, mi lesz, remélhetőleg szerzünk még pár pontot a nyári szünet előtt.

A Hungaroring elég bonyolult pályának tűnik, a csütörtök délelőtti pályabejáráson ezért ment veled a fél csapat?

Ekkor van először lehetőségünk arra, hogy közvetlen benyomásokat szerezzünk a pályáról, milyen az aszfalt állapota, milyenek a rázókövek, majd ezek alapján megbeszéljük a mérnökökkel, hogy milyen változásokat kell alkalmazni az autón. Fontos része ez a hétvégének.

Legutóbb Hockenheimben őrült verseny volt esővel. Bevállalnál újra egy hasonlót, vagy jobb ha száraz marad?

Mindegy, hogy milyen lesz az időjárás, nekünk minden jó. Németországban trükkös volt a helyzet, mert bár a tévén úgy tűnt, nagyon esett a hatos kanyarban, a valóságban nem volt annyira durva. Pont a harmadik szektorban voltam, amikor a boxból szóltak, hogy menjek be kereket cserélni, nem volt időm válaszolni, hogy nem érzem szükségesnek, így bementem. Nem jött be, de tanulunk az esetből, hogy jobb legyen hasonló körülmények között a kommunikációnk. 

Később a futamon volt egy pördülésed, ami hiba, de olyan tökéletes 360 fok volt, amit ritkán látni. Hogy csináltad?

Gyorsan át kellett látni a helyzetet, attól a ponttól kezdve pedig minden már csak azon múlt, hogy mikor engeded fel a féket.

Szándékosan meg tudnád ismételni?

Nem, azt azért nem.

Három-négy futam kellett neked az elején, hogy belerázódj a Forma-1-be, aztán mintha egy csapásra megváltozott volna valami, elkezdtek jönni az eredmények. Mi történt?

Egyértelmű, hogy nem volt könnyű nekem a Forma-1. A szezon első három versenye elég nehezen ment, azt hittem, egész évben szenvedni fogok, nem számítottam ilyen jó eredményekre. Kellemes meglepetés ez mindenkinek a csapatban.

Ferrari - egyre több helyről hallani, hogy az lehet a következő csapatod. (Räikkönen helyén.)

Mindig is arra vágytam, hogy egyszer a Ferrarinál versenyezzek. Nem tudom mikor, de remélem, hogy egyszer valóra válik az álmom.

Készen állsz a Ferrarira?

Tavaly ilyenkor mindenki arról kérdezett, hogy készen állok-e a Forma-1-re. Nehéz kérdés ez, addig nem derül ki, míg ki nem próbálom. Egy biztos: minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy ha lehetőség adódik, akkor készen álljak rá.

Tudatosan készülsz a váltásra?

Minden verseny után átnézem a csapat jelentését, hogy mit csinálhattam volna jobban, milyen téren kell nekem vagy a csapatnak fejlődnie. Így pedig természetes, hogy futamról futamra fejlődöm. A Hungaroringen például más lesz a csapat stratégiája, máshogy készülök, mint Németországban, hisz az a cél, hogy tanuljunk a hibáinkból és fejlődjünk. Ha készülök, akkor így.

Marchionnéval nem csak a Forma-1, egy iparág veszített

Charles Leclerc csapattársával, Marcus Ericcsonnal is beszélgettünk a Hungaroringen, mind őt, mind Leclercet Sergio Marchionne, a Ferrari héten elhunyt elnöke szerződtette le a Ferrari-fiókcsapat Alfa Sauberhez. Leclercet nem, de a svédet kérdezhettük arról is, milyen ember volt az elnök. Ericsson szerint "nagyszerű ember és főnök ment el, akinek a halálával nemcsak a motorsport, de az autóipar is rengeteget veszített". A pilóta beszélt csapattársáról is, akit nagyon tehetségesnek tart, különösen egy körön. Jó viszonyban vannak és nagyon sokat tanultak egymástól. Ericsson a Hungaroringet intenzív, nehéz pályának tartja. Az Alfával nagyon elégedett, szeretne is maradni a Saubernél, folynak a tárgyalások a folytatásról.

(Borítókép: Index)