Jenő
-2 °C
6 °C

Ijesztő rajtbaleset után Vettelé a Belga Nagydíj

000 18M3Q6
2018.08.26. 16:50

Hatalmas rajtbalesettel indult a 2018-as Belga Nagydíj: a Renault-pilóta Nico Hülkenberg fékezett túl későn az első kanyar előtt, meglökte Fernando Alonso McLarenjét, ami a levegőbe repülve csapódott ki a bukótérre, tönkretéve Charles Leclerc futamát is. A balesetben megsérült Daniel Riccairdo Red Bullja és Kimi Räikkönen Ferrarija is, a kár miatt később mindketten kénytelenek voltak feladni a futamot.

A rajtbaleset Romain Grosjean 2012-es hibájára emlékeztetett, de akkor a francia pilóta nagyobbat bukott, mint most Alonso.

Lewis Hamilton a rajtot még jól kapta el, utána viszont a mezőny elején kiszolgáltatott helyzetben volt a padlógázas Kemmel egyenesben az első körben, aminek végére Sebastian Vettel megelőzte, a két Force India pedig benézett mellé. Mivel Vettel előzése még azelőtt, jött, hogy pályára küldték volna a biztonsági autót a rajtbaleset miatt, a német megtarthatta helyét, és innentől egy fél kört leszámítva zavartalanul szerezte meg harmadik spái, összesen 52. futamgyőzelmét a Forma-1-ben.

Vettel és Hamilton között nem is alakult ki igazi csata, a Ferrari elég gyorsan elhúzott az élen, de Hamilton második helyét sem veszélyeztette senki, még úgy sem, hogy Max Verstappen elég gyorsan befogta a két Force Indiát, és foglalta el a harmadik dobogós helyet.

Az élen egyedül Hamilton kerékcseréje után csökkent a különbség, az angol előbb ment friss szett lágy gumikért, mint Vettel, így meg tudta felezni a hátrányát, a német viszont lágyakon is gyorsabb volt, és egyre megnyugtatóbb eredményt tudott összehozni magának.

Eközben Räikkönen a Ferrari sérült padlólemeze miatt adta fel a futamot, Daniel Ricciardo pedig azért, mert a rajtnál megsérült hátsó szárnyának cseréje miatt kétkörös hátrányban autózott.

A kerékcsere után lényegében bebetonozódott a három dobogós hely Vettel első, Hamilton második és Verstappen harmadik helyére sem volt senki veszéllyel, így nagyjából az maradt nyitott kérdésként, hogy a 17. helyről rajtoló Bottas meddig tud felérni?

A finn hatalmasat küzdött, és végül a negyedik lett, mögötte a két Force India ért célba, ami a névváltás miatt elvett 58 pontjából 18-at máris visszaszerzett. Bottas a top 10-be nagyon gyorsan felért, utána a két Haast is könnyen elkapta, de igazából a Force Indiák megelőzésével sem szenvedett meg, még úgy sem, hogy közben egy második kerékcserét is beiktatott. Pérezt végül 5 körrel a vége előtt fogta be. A verseny után 5 másodperc büntetést kapott, amiért az első körben nekiment Szirotkinnak, de ezzel nem vesztett helyet, emellé kapott 2 büntetőpontot a licencére.

Futamgyőzelmével Vettel 17 pontra csökkentette a hátrányát az összetettben Hamiltonhoz képest, de a harmadik helyért is szorossá vált a harc Räikkönen és az őt két ponttal követő Bottas között. A csapatversenyben a Mercedes 15 ponttal vezet a Ferrari előtt, a hét közben az újranevezés miatt pontjait elvesztő Racing Point Force India már 18 pontnál jár és a nyolcadik helynél jár a Williamset és a Saubert máris előzve.

Folytatás egy hét múlva Monzában az Olasz Nagydíjjal, ahol Spához hasonlóan a végsebesség jelentheti majd a különbséget a csapatok között, és ez alapján a Ferrari jó hétvégére számíthat. Hülkenberg a rajtbalesetért 10 rajthelyes büntetés kapott az olaszországi futamra.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?