Olivér
4 °C
8 °C

Ericsson óriásit bukott, többször is átfordult Monzában

2018.08.31. 15:16

Elállt az eső az Olasz Nagydíj második szabadedzésére, amit már száraz pályán kezdtek meg a pilóták, de így is hatalmas balesettel indult a gyakorlás:

a Sauber-pilóta Marcus Ericsson csúszott meg a célegyenes végén az egyes kanyarba lassítva, orral kapta el a falat, majd oldalra csúszva többször is átfordult a kocsija.

A svéd pilótát szerencsére elég gyorsan kiszedték a roncsból, a pályakórházba szállították, de lehetett látni, hogy oda saját lábán ment be az ilyenkor kötelező kivizsgálásra, ahogy az orvosi kocsiba is önerőből szállt be. Pár perc múlva viszont már újra a csapat garázsában volt, ami nagyon jó hír.

Ericsson fékezés közben szállt el, ahol a falba csapódott, több pályabíró is áll, de ők megúszták a kerítésnek köszönhetően. A korlát viszont megsérült a balesetben, így a szerelés végéig várni kellett az edzés újraindításával.

A baleset erejét a sikán mellé, illetve az egyenes végére helyezett kamera képe mutatja meg igazán:

Az ismétléseket nézve DRS-hiba okozhatta a balesetet, végig, még a fékezéskor is nyitva volt a kocsi hátsó szárnya, az emiatt lecsökkent hátsó tapadás miatt indult el a kocsi hátulja. Később csapattársa, Charles Leclerc arról számolt be a garázsban végzett tesztnél, hogy nem tudta visszazárni a DRS-t, ami ezt az okot erősíti. Leclercet nem is engedték ki mért körre egy órán át, csak tesztelgette a Saubert, nehogy baj legyen, és csak akkor kezdte el nyomni neki, amikor megbizonyosodtak róla, hogy minden rendben lesz.

Az edzés újraindítása után a Ferrari vette át a vezető szerepet, az első, esős szabadedzésen csak négy kört megtevő Sebastian Vettel valamivel gyorsabb volt csapattársánál, Kimi Räikkönennél az edzés felén túl, míg a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas 2, illetve 3 tizedes különbséggel jött a német mögött.

Vettel ezt az előnyt a gyorsuló köridők mellett is tartani tudta, Hamilton viszont fél órával az edzés vége előtt nagyon közel került Räikkönenhez, akitől csak 17 ezredre volt.

Utána viszont hibázott egy elég nagyot Vettel, a Parabolica elején csúszott meg, és jutott a sóderágyon át egészen a gumifalig, amit éppen csak, hogy lekoccolt a Ferrari hátával. A kocsi nem sérült meg komolyan, így segítség nélkül visszajutott a garázsba. Az első szabadedzésen Max Verstappen hibázott ugyanitt, de ő még a pályán megfogta a Red Bullt.

A két Ferrari maradt az edzés végéig az élen, Hamilton közel került hozzájuk, de Vetteltől azért így is elmaradt. Az első hat helyet a Ferrari, Mercedes, Red Bull hármas vitte, majd jött a két Force India, és meglepetésre Charles Leclerc ugrott be még a top 10-be a Sauberrel úgy, hogy csak fél órát kapott éles vezetésre a DRS-tesztelgetés után.

A mezőny végén a nagyot bukó Ericssont leszámítva a két McLaren zárt, de a két Williams és a két Toro Rosso sem volt sokkal gyorsabb náluk, ez inkább utóbbi esetében meglepő a spái eredmény tükrében.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?