Judit
2 °C
7 °C

A Merci előre egy új 2009-es Brawn-esettől retteg

2018.12.08. 09:59

2019-ban új aerodinamikai szabályok lépnek életbe a Forma-1-ben – ezeket részletesen többek között itt taglaltuk –, ez pedig számtalan kiskaput hozhat magával, olyanokat is, amik felboríthatják az eddigi erőviszonyokat, mondja a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

Wolff nem titkoltan a 2009-es helyzethez hasonlótól tart, amikor a Brawn GP újoncként belépve az F1-be rommá verte a mezőnyt Ross Brawnék remek fejlesztéseinek köszönhetően. „Olyan jöhet, mint 2009-ben, amikor a Brawn megtalálta a dupla diffúzort. Jövőre is lehet csapat, ami olyan kiskapura bukkan, amire a többiek nem, és ez eldöntheti a szezont” – mondta Wolff az FIA szentpétervári díjátadó gáláján, ahol megerősítette, hogy a 2018-as második Ferraritól a 10. Williamsig mindenkitől tartanak.

2009-ben a Brawn mellett a Williams és a Toyota is dupla diffúzorral ment, de csak a Brawné volt annyira hatékony, hogy azzal vb-t lehessen nyerni.

A 2019-es aeroszabályokra visszatérve, Redditen készítettek egy animált rajzot arról, hogy 2007 óta mennyit nőttek az F1-kocsik, és a különbség szembetűnő, 12 éve ott ért véget a kocsi, ahol most az első kerekek vannak.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?