0,61 millió dollár pontonként
További Forma-1 cikkek
- Tizenöt év után újra az F1-ben: nagy visszatérőt jelentett be a Haas
- Norris és Doohan nyomdokain: Molnár Martin sporttörténelmet írt Nagy-Britanniában
- Sajtóhírek szerint eldőlt Schumacher jövője
- Michael Schumacher lánya férjhez ment, ebben a ruhában mondta ki a boldogító igent
- A világ egyik leghíresebb sportolója elárulta, hogy egész életében depresszióval küzdött
Nem véletlenül lett sorban ötödször világbajnok a csapatversenyben a Mercedes F1-csapata, sorban ötödször ők költötték ugyanis leghatékonyabban a pénzüket – még akkor is, ha az idei bajnoki címük volt a legszorosabb, hiszen csak 84 ponttal előzték meg a Ferrarit.
A végül 655 ponttal záró német csapat pontonként 0,61 millió dollárt költött, legalábbis a RaceFans a csapatok éves költségvetésére vonatkozó becslése alapján. A portál két részbe szedve (1. és 2.) vizsgálta elég behatóan a 10 F1-istálló éves működését, kitérve a dolgozók számára, a bevételek forrására.
A RaceFans számítása szerint is látható az, ami egyébként sem akkora újdonság az F1-ben, vagyis hogy elég nagy szakadék jön a három topcsapat, vagyis a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mögött, az viszont meglepetés lehet, hogy a Force India / Racing Point mennyire hatékony munkát végez:
az F1 legkisebb büdzséjéből, egy csődeljárást túlélve hozták össze a negyedik legtöbb pontot a hatékonysági mutatóban,
és csak azért végeztek jóval hátrébb a valódi pontversenyben, mert a csődből kikászálódva nevet váltottak, az pedig új nevezésnek számított már, így nullázták az első 12 fordulóban szerzett eredményeiket.
A chartban a 2018-as idény végeredménye szerint tettük sorrendbe a csapatokat, hogy kiütközzön, ki teljesített alul, vagy felül a pénzügyi versenyben a normál eredményhez képest.
A messze legkevésbé hatékony csapat a Williams volt, ami pontonként 21,5 millió dollárt szórt el – ennek kapcsán Claire Williams helyettes csapatfőnök elmondta, hogy tripla akkora költségvetésből, vagyis még a Ferrariénál is több 450 millió dollárból sem tudták volna megfelelő irányba fordítani az autót, a fejlesztés ugyanis az alapoknál ment félre.
A RaceFans érdekességként kiszámolta azt is, hogy az eredményesség mellé milyen fejlődés párosult a csapatoknál, vagyis hogy egy másodperc gyorsulásért mennyit kellett költeniük – bár a 2017-es átlagtempóhoz képest két csapatnak nem jött össze az egy másodperc fejlődés.
Ez alapján messze a Sauber lépte előre a legnagyobbat, 2,47 másodpercet javultak, ez másodpercenként 55 millió dollárjukba került (a teljes éves büdzsére viszonyítva), míg a csak 0,33 másodpercet javuló Williams pont a Claire Williams által említett 450 milliót költötte volna arra, hogy meglegyen az egy másodperc előrelépés.